A Way Out – RECENZE – Útěk z vězení – 2/2

20. 07. 2020 Filip Starý
189 zhlédnutí

Ve vězení setrváte pouze pár desítek minut a gameplay se rychle překlopí v něco trochu jiného a brzy zjistíte, že dopadení policií není nic, co by vás mělo trápit. Zde je nutné podotknout, že hrou projdete cca za 4-5 hodin a to i s vyzkoušením alternativních konců, což považuji za problém vzhledem k samotné ceně necelých 30€ na Steam. Rozhodně tedy doporučujeme využít lokální kooperaci na jednom PC a vyhnout se tak kupování dvou her. 

Jaký je problém s gameplayem? Je to taky trochu složitější. Na první pohled je vše skvělé. Hra celou dobu (lokálně i online) běží se split screenem, který je doplněn o dynamické efekty. Někdy musíte sledovat konverzaci na obou částech obrazovky, protože zejména ze začátku ještě hlavní postavy netáhnou za jeden provaz. Někdy se jednotlivé části split screenu zvětšují nebo zmenšují podle důležitosti situace a někdy vidí oba hráči jenom pohled jedné postavy. Vše funguje perfektně a žádné bugy rozhodně neočekávejte. Problém nastává po pár desítkách minut, když zjistíte, že jste veškeré pohyby postavy vyzkoušeli a již nepřijde nic nového. Hra po vás tedy chce jenom přesun z bodu A do bodu B, nutnost obou hráčů při otevření dveří, přikrčit se, běžet a na konec přijde i nějaká ta střelba. Všechno tedy začne být rychle stereotypní. Osobně jsem očekával nějaké složitější puzzly, větší dynamiku, větší nutnost kooperace kromě otevíraní dveří a lezení na vyvýšené prvky. Co vám tedy brání od vypnutí hry? Většinu času je to příběh a zvědavost jak to celé dopadne. 

Co mě tedy na A Way Out zaujalo nejvíce? Hádáte správně, je to příběh. Hra sice obsahuje i zajímavé minihry jako jsou šipky, baseball a další, které můžete se spoluhráčem vyzkoušet, ale většina z nich nepůsobí ideálně. Za 40 minut stereotypnějšího gameplaye tady máte minihru. Možná to mělo původně působit jako třešnička na dortu, ale stala se z toho třešnička za bolestivé kopnutí do obličeje. Méně stereotypními prvky by to chtělo hru rozhodně proložit více a poskytnout hráčům více volnosti. Pak by si hra teprve zasloužila hodnocení skvělé kooperační hry, prozatím bych se držel označení skvělé příběhové hry.  



Elektronický časopis GAMING

E-časopis GAMING

Přidejte se k nám!

  • Partneři webu

    Grunex - PC hry, turnaje v PC hrách, internetová televize, hry zdarma

    Rewiz.eu Projekt na rozvoj a podporu elektronického športu

    Veterans - CZ/SK gaming community

    Akreditované IT kurzy a školenia

    AndreewCZ

    Copyright © 2015–2020 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0