Agent 47 se vrací v dalším Hitmanovi – NOVINKY

Trailer z E3 2015

Na letošním veletrhu E3, jež obecně slouží k představení nových her, se ukázala také novinka ze série Hitman. Kdo by snad čekal, že nám tvůrci oznámí druhořadý díl s průměrnou grafikou nebo takřka nicotnou zápletkou, ten se šeredně mýlí. Naopak, nový Hitman nás, tedy hráčskou obec v širokém okruhu, mile překvapil. Ukazuje totiž, kam by se měly hry postupně vyvinout, ale ne pouze co se grafiky týče. Přestože exceluje právě v tomto úžasném aspektu (grafika mě ale osobně nikdy tolik nepřitahovala, jako spíš hratelnost – ne každý graficky povedený titul si hráči oblíbí), nabídne inovovanou hratelnost, především potom stealth prvky, přidávající další možnosti, jak hrát. Dá vám samozřejmě na výběr, jaký způsob pro řešení situace zvolíte.

hitman 2

První obsah pro hru tvůrci plánují uvolnit začátkem prosince ještě tento rok. Místo vydání celé hry ale chtějí svou hru rozdělit na několik části, doplňující hratelnost o nový obsah, prvky a příběhovou linku. Faktem zůstává, že se k podobnému systému, tedy epizodickému vydáváni, uchyluje stále víc studií napříč herním světem. Ať už francouzští Dontnod se svým Life is Strange nebo Telltale Games, nikomu z nich nelze upřít, že tento systém přináší jisté výhody… Ač je z hráčského pohledu vidím hlavně v tom, že se výrazně zkrátí doba, za jakou daný titul vyjde, epizodický model oceňují hlavně vývojáři. Jak si totiž lépe namastit kapsu, než tím, že rozdělíme padesátihodinovou hru do desetihodinových částí?

V případě Hitmana by se však jednotlivé části měli podobat jakýmsi aktualizacím, které se sice platí, ale tolik, jako základní hra. Začátkem prosincem tedy dostaneme mírně osekanou hru. Nebo snad ne? Studio IO Interactive se k této věci vyjádřilo dost důrazně, aby to o jejich hře nikdo neprohlašoval. Prý vypustí do oběhu jen takovou verzi hry, o níž si budou předem jistí, že nezklame své hráče. Leč přiznávají, že po prodlevě dostupné epizody značně rozšíří hratelnost o nové mise, zbraně nebo možnosti hraní.

hitman 4

Od nového Hitmana, jemuž IO Interactive nedali žádný podtitul (někdy se uvádí jako Hitman: 2015) se čeká návrat hratelnosti z dílů před Absolution. Vývojáři se nechali slyšet, že umělá inteligence dozná velkých změn, tak aby hráčům pokud možno vylepšila jejich zážitek. Co to v zásadě znamená? Když třeba upustíme na zem zbraň a pak se vzdálíme, policejní NPC se ihned zalarmuje, načež ji uklidí do zbrojnice. Civil si ovšem zbraň nejprve prohlédne, po čemž ji předá policistovi. Celkově proto umělé inteligence zareagují přesně podle našeho chování, jenže například tehdy, když se spustí alarm, ale nenajdou se žádné zbraně, NPC se vrátí ke svým úkonům. Právě náš důvtip, respektive prozřetelnost dovolí hráči volit různé postupy. Agent 47 tak může nyní používat rozličnou nabídku převleků, páčidlo, Instinkt (neboli schopnost, zvýraznit si body zájmu) a dost možná i vícero způsobů, jak navždy umlčet nepřátele… Právě assassinace v Hitmanovy vždy hrála prim, z toho důvodu ani teď nevypadne z hlavní náplně. Do jaké míry Hitmana ovlivní trend Assassin’s Creed, v níž si vybíráme jen mezi přímým konfliktem nebo tichým zneškodněním, necháme na vývojářích.

hitman 3

Rozhodně si však nemusíme dělat plané obavy; IO Interactive si po těch letech vysloužilo ostruhy na více než devadesát procent. Každý předešlý Hitman spadal pod jejich produkci, a pokud měl někdo nastolit pevný systém stealthu ve hrách, potom se právě oni zhostili této úlohy. IO I však nemají zkušenosti jen s Hitmanem. Stáli za oddechovou plošinovkou Mini Ninjas, nebo brutální akcí Kane & Lynch.

První část nového Hitmana vychází pravděpodobně už 8. prosince na PC, XONE a PS4.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *