Analýza společnosti Ubisoft – TÉMA

20. 10. 2015 David Strnad
947 zhlédnutí

Koho baví hry z Assassin’s Creed univerza, ten si jistě vzpomene i na jeho vývojáře, společnost Ubisoft. Francouzská firma za necelý rok oslaví třicetileté výročí od založení a dá se tedy nazvat stěžejní institucí, jenž ovlivnila celý herní průmysl. A nejen kvůli počtu her, nebo slavným sériím Assassin’s Creed a Far Cry. Ubisoft dal podobu žánru parkourových her a jako jedna z mála firem se odvážila překročit hranici tisíců zaměstnanců – což ovlivňuje rozpočet pro hry, ale i reklamní kampaň. Zkrátka se podílel na tom, aby se rozvíjely určité žánry, protože bez Far Cry bychom neokusili kvality žánru FPS, co se týče Assassin’s Creed, tak v této rovině se spekuluje o zcela novém žánru (akčních adventur).

ubisoft 5

Odbočme k akčním adventurám, vždyť sám název zní dost ošemetně. Příběhové hry si možná dokážeme představit i jako akční záležitosti, ale prim v nich hraje vyprávění a způsob, jakým to podávají. Akční adventury, nazveme je subžánrem, oproti tomu nechají hráče, aby ovládal postavu klávesnicí, používal zbraně nebo v menším měřítku upravoval svou postavu. Ale bacha na věc, z této definice se můžou plést dva rozdílné žánry; RPG a akční adventury. RPG, neboli Role-Play Game hráči nabízí specifický zážitek toho, že se hráč vžívá do role postavy, kterou vylepšuje zbraněmi a novými dovednostmi.

Ubisoft zpočátku působil originálně. Musíme brát v úvahu, že postupně odkoupil malé vývojářské týmy, ovšem také jim dovolil vyvíjet s poměrně vysokým rozpočtem. Přestože se tato firma původem z Francie pyšní hlavně sériemi her, ZombiU vyšlo nedávno a další díl se snad neplánuje… Tedy, ne že by ZombiU (potažmo Zombi) nedisponovalo skvělými možnostmi, jak si užít svůj volný čas, ale představte si ten den, kdy vyjde Zombi 3, akorát s podtitulem a bez číslovky. Přesně tak dnes funguje série Assassin’s Creed. Osobně by mi nevadilo, že někdo každý rok vydává pořád to samé, jenže ten způsob se nezdá férový. Na jednu stranu skvělé PR (reklamní) oddělení přiláká stovky tisíc lidí ke koupi a pak lze pozorovat stupňovanou průměrnost. Nechci rýpat do úžasného Assassin’s Creed (i když se Unity vlastně moc nepovedlo) – pokaždé je vyvíjí stovky lidí a to při velkém nátlaku. Netřeba dodávat, že lidé z Ubisoftu mají pouhý rok, než vyjde nový díl značky.

ubisoft 6

Jak se dívám na diskuzní fóra, nemůžu se zbavit pochybností ohledně nového Syndicate. Kdyby hra obsahovala jen zlomek bugů (rozuměj technických chyb), nestěžoval bych si. Ale podle těch gameplay videí, která mimochodem ukazují význačné kvality, se neznalý člověk těžko zbavuje dojmu, že došlo k inovaci značky. Uvidíme podle recenzí PS4 verze. Ta počítačová se chystá do distribuce až ve třetím týdnu příštího měsíce.

Ačkoli Ubisoft vzhledem k poslední statistice neprodělává (tu najdete zde), raketové příjmy se u něj také nevyskytují (uvažte počet zaměstnanců, výrobní náklady a PR). Nehrozí, že by zkrachoval. Alespoň ne v dohledném horizontu času. Stále totiž existuje značná část hráčů, jejichž úsudek o koupi se podřizuje reklamě. Abych nikomu nekřivdil, existuje valná část lidí, co si jakýkoli produkt nejprve zkontrolují.
Ubisoft nicméně sází mimo jiné na žánr indie, řekněme nízkorozpočtových her. Stačí si vybavit Valiant Hearts, sérii Rayman a mnoho dalších, u nichž se já bavím, víc než při hraní Assassin’s Creed. Pak se tu objevila žánrová odbočka AC: Chronicles a mé tvrzení se zbořilo jako domeček z karet.

Ubisoft vydržel světovou finanční krizi a bezpochyby tu přečká i do konce této dekády…



Elektronický časopis GAMING

E-časopis GAMING

Přidejte se k nám!

  • Partneři webu

    Grunex - PC hry, turnaje v PC hrách, internetová televize, hry zdarma

    Rewiz.eu Projekt na rozvoj a podporu elektronického športu

    Veterans - CZ/SK gaming community

    Akreditované IT kurzy a školenia

    AndreewCZ

    Copyright © 2015–2019 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0