Anthem – NOVINKY – Tak hra vyšla, co teď?

19. 02. 2019 Nikola Štěrbová
623 zhlédnutí

Kolem Anthemu byla až do samotného vydání spousta otazníků. Sice jsme měli možnost vyzkoušet si demo verzi hry ještě před vydáním a něco málo z toho vyvodit, ale vzhledem k tomu, že demo nefungovalo tak jak mělo a nebylo vidět všechno, museli jsme čekat. Hry jsme se sice dočkali, ale ukázalo se, že jde spíš o průměr než slibovaný zázrak.

  • Datum vydání: 15. února 2019
  • Vývojář: BioWare
  • Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One

O čem vlastně Anthem je, ptáte se? Jde o open world looter shooter záležitost, ve které se s pomocí mechanizovaných obleků Javelin snažíte získat zpět slávu, ztracenou v úvodní cutsceně. Co se vlastně stalo a proč všichni freelanceři přišli o svoje postavení mi není úplně jasné, ale nejspíš se to dozvíme v průběhu hry. Každopádně kvůli tomuto malému zádrhelu přijdete o veškeré vybavení a začínáte pěkně od nuly.

Samotné mise ve hře jsou poměrně jednoduché. O dost jednodušší, než byste možná čekali a jde o to dostat se z bodu A do bodu B a přitom zničit nepřátele. Na konci mise si vyzvednete loot, vyslechnete si na základně nové informace, a tak pořád dokola. Předpokládám, že hra je zábavnější s přáteli, se kterými můžete odehrát celou kampaň, ale nemůžu to zaručit.

Celá zábavná část Anthemu se točí kolem souboje a přípravy na boj. Loot je jedna z nejdůležitější věcí a čím lepší vybavení najdete, tím šťastnější budete. Po každé misi si můžete změnit svůj loadout a díky tomu můžete experimentovat a vytvářet jedinečné postavy. Mikrotransakce jsou součástí hry, ale všechny věci v obchodě jsou pouze kosmetické a nemusíte si je kupovat.

Zatímco příběh podle mě silně pokulhává, létání v javelinu je hlavním tahákem hry a vývojářům se opravdu povedlo. Situace je taková, že sice můžete po mapě létat, jak se vám zachce, ale oblek se přehřívá. A zchladit se dá průletem vodou nebo přistáním. Díky čemuž musíte plánovat svoji cestu tak, abyste opravdu někam doletěli. A máte o důvod víc potápět se a hledat loot pod hladinou.

Anthem rozhodně není špatná hra, je tady jedno velké ale. Nemám chuť ani potřebu pokračovat. Létání je zábava a bojový systém se taky povedl. Navíc pokud zrovna Frostbite nestávkuje a loadí svět i cutsceny bez problémů, vypadá hra úžasně. Jenom nějak chybí motivace k hraní. Sice pořád dostáváte nové a lepší vybavení, ale k čemu mi to je? Celkově jsem ze hry momentálně trochu zklamaná, ale možná v ní stačí strávit nějaký čas navíc.