Assassin’s Creed: Syndicate – RECENZE – Industriální (r)evoluce

ac s

Koncem října se objevil Syndicate, tehdy jen pro konzole. Hra dostávala vesměs nadprůměrné známky, takže herní obec očekávala výrazné zlepšení oproti minulému dílu. V xtém pokračování kultu jménem Assassin’s Creed osvobozujeme viktoriánský Londýn ze spárů zlovolné organizace Templářů. Přestože ve skutečnosti tento řád zlikvidoval ve 14. století francouzský král, hra pracuje s lákavým tématem, že přežili dodnes. Stali se daleko mocnějšími a pomocí své firmy Abstergo Entertainment přináší interaktivní zážitek, kdy můžete prožít vzpomínky někdejších Assassínů.

Zapomeneme-li na dějovou linku předchozích dílů, Syndicate ukazuje sice ne nové, ovšem plastické postavy, alespoň co se linky moderních dob týče. Uvidíte je během začátečních chvil, pak i v průběhu hry. Nezdají se však důležití. Většinová část odehrávající se v 19. století představí assassínská dvojčata Jacoba a Evie Fryeovi. Ti se kvůli svému otci vydávají osvobodit Londýn, řádí v něm totiž Templáři a jejich gang zvaný Mizerové.

Mechanismus budování gangu, jenž popisovali vývojáři dlouho před vydáním, zde opravdu funguje. Mezi dvojčaty Fryeovými lze téměř libovolně přepínat. Evie se hodí k tiché likvidaci, na rozdíl od Jacoba, ten zvládne Rambo stylem zabít více nepřátel. Jacob rozjíždí svůj vlastní gang Veže (anglicky Rooks). Chce zabíjet vykořisťovatele a pomáhat utlačovaným, jenže zmíněná idea se zvrtne, jakmile okradete první kočár/vlak/loď se surovinami. Věže vám leckdy pomůžou, což se šikne. V každé části města, kterou osvobodíte, automaticky operují jednotky Věží. Rád bych zmínil jeden problém, že v případě aktivních NPC vývojáři nestrávili moc času vyvíjením různých alternativ. No zkrátka, stejný typ svalnatého hromotluka spatříte nepočítaně krát. Videohry roku 2015 by neměli trpět stereotypními NPC, ovšem ani dnes se tomu nevyhneme.

ac s 4

Hlavní devíza nového AC spočívá ve viktoriánském Londýně… a jeho provedení. Hezčí město jsem v Assassin’s Creed dosud nenavštívil. Jeho průzkum otevírá nové možnosti, jak si hru užít. Možná nepokoří úplně největší svět videoher, avšak co do rozsahu Londýn představuje obrovské pískoviště. Nepřipadal mi prázdný, nebo přeplněný. Vedlejší aktivity se začnou opakovat, ale v celkovém kontextu přinášejí chtěné libry. Rychlé cestování znovu zpřístupníte dosažením vyhlídek. Každá budova se jeví krásnější, než ta předchozí, vždyť světlo se komíhá stěnami střech, jimiž díky akrobatickému běhu projdete.

Syndicate inovuje několika důležitými způsoby. Zanedlouho se vám odemkne vystřelovací hák, pomocí něhož se šplhání stane minulostí. Dochází tak k narušení parkurové podstaty AC. Nikdo vás ovšem nenutí, abyste volili zrovna tento, dost ulehčující způsob přepravy. Druhá věc, levelování a všemožné perky, naopak činí Assassin’s Creed více zábavným. Za mise vás hra ocení librami, či vybavením, ale též XP body. Každých tisíc přidá jeden dovednostní bod. Můžete ho investovat do stromu perků. Chcete větší životy, lepší plížení, více nábojů nebo sérii komb? Proč ne. Leveluje postupem ve stromu perků.

ac s 2

Soubojový systém nového AC bohužel nepatří mezi povedené vlastnosti. Mačkáním dvou tlačítek (jedním se bojuje a druhým vykrývá) tvoříte sérii komb. Ty pak dynamicky ovlivňují celou pranici. Na papíře to zní skvěle, ve hře nudí.

Hardwarová optimalizace vylepšila Ubisoftu image, proto se nebojte, že by váš vcelku silný počítač nemohl splňovat doporučené nároky. Ohledně bugů řeknu jediné; stále existují, i když ne ve hrozném počtu.

Syndicate nesesadil druhý díl z trůnu, ovšem drží se v závěsu. Delší doba vývoje mu bezpochyby svědčí. Přes určité chyby, co raději přehlédnu, v Ubisoftu odvedli velký kus práce!

8 z 10

+