Atlantic Fleet – RECENZE – Kapesní Silent Hunter?

Atlantic Fleet je hra od vývojářů ze studia Killerfish Games, která původně vyšla na mobilní zařízení. A když myslím původně, myslím rok 2016. Později se vývojáři rozhodli, že by Atlntic Fleet mělo běžet i PC a tak si dnes můžeme vybrat jakékoliv zařízení a ničit na něm nepřátelské ponorky. A je mi jasné co si myslíte, ale tahle hra není jenom nepovedený mobilní port. Právě naopak.

Datum vydání: 25. února 2016

Vývojáři: Killerfish Games

Platformy: Android, iOS, Microsoft Windows

Hra se odehrává mezi roky 1939 až 1945 a můžete hrát jak za spojence tak za Kriegsmarine. Na úplném začátku si vyberete, za koho chcete hrát a hurá na tutoriál. Ten nemůžu nedoporučit, protože bez něho budete zmatení jak lesní včela. No a potom se můžete vrhnout na kampaň.

Ta je poměrně dlouhá, čeká vás asi 50 misí. Ukázalo se, že obě kampaně můžete mít rozehrané současně, ale v reálném čase hrajete vždy jen za jednu. V podstatě jde o to, potopit co nejvíce nepřátelských lodí a ponorek. Začínáte s menšími loděmi a méně důležitými úkoly a postupně se dostáváte do opravdu důležitých misí.

Je důležité zmínit, že celá hra je tahovka. U hry jako je Atlantic Fleet se to nabízí samo. Nemusíte nikam spěchat a v klidu můžete promýšlet další tahy. Podobně jako například v Civilization si vždy vyberete jednu loď z flotily a pohnete s ní, případně zahájíte útok a přesunete se na další. Až pohnete se všemi loděmi, skončí tah a na řadě je nepřítel. Stačí se naučit co a jak s kterým typem lodi dělat a můžete začít osnovat ďábelské plány a vymýšlet nové taktiky.

Atlantic Fleet vypadá naprosto úchvatně. Modely lodí a ponorek jsou neuvěřitelně detailní a herní prostředí taky není k zahození. Střídá se den a noc a mění se počasí. Animace vody je opravdu povedená a vlny vypadají téměř uvěřitelně. No, a když už se vám povede zničit nějakou nepřátelskou loď, hra vám to pěkně ukáže v krátké cutsceně. Celou bitevní atmosféru dokresluje povedený soundtrack.

Co se týká mobilní verze hry, je jasným králem ve své kategorii. Sice si připlatíte, ale budete mít kvalitní hru, ať budete kdekoliv. U PC verze to není tak jednoduché, protože vývojáři z Killerfish Games nedávno vydali Cold Waters, která je jenom na PC a je samozřejmě o něco propracovanější. Ale jde hlavně o to, že na počítači si můžeme zahrát Silent Huntera a to už je hodně velká konkurence. Jako malý bonus jsou ve hře opravdu známá plavidla jako Bismarck, Tirpitz, HMS King George, HMS Prince of Wales a další. Takže pokud patříte k fanouškům tohoto žánru, určitě si hru kupte.