Blair Witch – RECENZE – Black Hills Forest žádá nové oběti!

01. 09. 2019 Nikola Štěrbová
749 zhlédnutí

Filmový Blair Witch přinesl do světa hororů něco úplně nového. Udržel diváky v napětí a strachu celý film, a přitom neukázal co číhá v lese. Prostě jste se báli toho, že něco doopravdy zahlédnete. Proto když herní studio Bloober Team (Layres of Fear) oznámilo, že přivede Blair Witch na obrazovky hráčů, bylo jasné, že je na co čekat. A teď je čekání u konce.

• Datum vydání: 30. srpna 2019
  • Vývojář: Bloober Team
  • Platformy: Microsoft Windows, Xbox One, Linux

Bývalý policejní detektiv Ellis se spolu se svým psem Bulletem přidá k pátrání po zmizelém chlapci Peterovi v nechvalně proslulém lese Black Hills. Ellis přijede na místo vyšetřování později než ostatní policisté, proto si strčí do kapsy vysílačku a vydá se do lesů jenom se svým čtyřnohým kamarádem. Celá hra začíná jako pěkný simulátor venčení.

Bullet je skvěle vycvičený pes a poslouchá každý váš příkaz (tedy pokud zrovna nebuguje kolem, ale k tomu později). Sám hledá stopy a pokud je potřeba, můžete mu dát něco k očichání. Podle toho, jak se Bullet chová taky poznáte, jestli jste i vy v bezpečí nebo ne. Nejlepší věc na Bulletovi je samotný fakt, že je tam s Ellisem. Temný les se zdá mnohem hezčí, když můžete drbat Bulleta na bříšku a dávat mu keksíky. Na druhou stranu máte celou hru strach, že se mu něco stane…

Oproti prvnímu filmu, tady docela jasně nejste s Bulletem sami. Kolem se kryplí nějaké entity a jediný způsob, jak se jich zbavit je posvítit na ně baterkou. Každopádně většiny z nich se dá zbavit ještě, než se přiblíží. Obvykle se zaseknou v jednom ze stromů. Horší je to s enemáky, na které se nemůžete dívat, tam vás bugy nezachrání, spíš naopak.

Každý správný horor musí dát hlavní protagonistovi kameru a Blair Witch se drží téhle tradice. Ale Ellisova kamera je kouzelná, pokud hráč najde červenou kazetu a přehraje si správný kousek nahrávky, může změnit věci kolem sebe. Například se po přehrání jedné z prvních kazet objeví míček ztraceného chlapce, který potom může Bullet očichat a celá hra se zase o kousek posune.

Jako vysloužilý voják si s sebou Ellis nese řadu psychických problémů. Ty pravděpodobně přispěly k tomu, že Ellis musel skončit i u policie a jeho PTSD provází hráče celou hru. Ve finální části hry dostane hráč odpovědi na většinu svých otázek a co si nedomyslí mu hra prostě řekne na úplném konci. Za to má u mě hra obrovské plus, protože už mě nebaví hrát několik hodin hororovou hru a pak nevědět o co šlo.

Vývojáři podcenili vypuštění hry a odneslo to hodnocení. Pár hodin po vydání se hra dočkala prvního patche. Většina hráčů měla problém s rozchozením hry, protože optimalizace prostě nebyla ve hře. To logicky naštvalo spoustu hráčů a někteří z nich už se ke hře prostě nevrátili. Dalším problémem jsou bugy, to že se ve stromě zasekne něco, co mě chce zabít, mi zase tak nevadí, ale když to začne dělat i Bullet, je to trošku problém. Stejně tak naštve, kdy se Elis zasekne v jedno z keřů a hráč znovu načíst hru. A co je pro mě osobně největší průšvih je „otevřený“ les. Není úplně jasné, co je cesta a co ne, a i když všechny keře vypadají stejně, některým se dá projít a jiný schovává neviditelnou zeď. Level design by si zasloužil trochu víc pozornosti. Poslední lokace je no, prostě hooodně dlouhá…

Blair Witch má rozhodně tu správnou atmosféru a po dohrání se vám nebude chtít do lesa ani ve dne. Blair Witch je o tom, že se bojíte vlastní představivosti a myslím, že tady si hra vede obstojně. Kromě toho, že se v lese ztrácí lidi, si sem Ellis přinesl vlastní démony je zajímavé sledovat, jak se to všechno spojí dohromady. Nicméně chybějící optimalizace (která už je po patchi částečně ve hře) a bugy ničí celý zážitek. Nechci, aby to vyznělo tak, že se hra nedá hrát. Projdete ji za asi 6 hodin a myslím, že si celý průchod užijete od začátku do konce, jenom je potřeba počítat s případnými bugy a načítám savů.