Brothers: A Tale of Two Sons – RECENZE – Silný audiovizuální zážitek!

Příběhy jsou všude a když jde o prostředí počítačových her, platí to dvojnásob. Každý úspěšný titul rozvíjí vždy alespoň nějakou příběhovou linii. Některé hry na to spoléhají, některé se místo toho snaží zapůsobit hratelností nebo grafikou. Pokud mluvíme o čistě interaktivním „storytellingu“, každého okamžitě napadnou produkty společnosti Telltale nebo veleúspěsný Life is Strange. Díky těmto skvělým a populárním příběhovkám se tak snadno stane, že spousta hráčů ani nezabředne do „jiných vod“ a minou je velmi kvalitní tituly, jako je například i Brothers: A Tale of Two Sons.

Tato původně konzolovka vsadila, jak již název napovídá, na rodinu. Zachytila příběh dvou bratrů, kteří se snaží najít lék pro svého nemocného otce. Tento příběh je ale jen jedním z vrcholů trojúhelníku, který ve výsledku tvoří tuto netradiční a působivou hru. (Metacritics – 90/100) Ovládání dvou postav naráz může působit naprosto šíleně, ale díky perfektnímu technickému zpracování jsem se nestačil divit. Ovládání dvou postav z pohledu třetí osoby je originální a rozhodně nepůsobí žádné problémy. Vývojářům se také podařilo vytvořit hodně povedený automatický systém přepínání kamer, který jen tak nikde neuvidíte. (Obyčejně je protkán dávkou bugů, které hru značně znepříjemní.) Třetí pomyslný vrchol trojúhelníku tvoří grafické zpracování hry, které je taktéž velmi originální a osloví téměř každého, viz ukázka níže, posuďte sami.

brothers_a_tale_of_two_sons__akar_egy_tundermese_1

Ve hře musí hráč překonávat spoustu logických úloh, které skvěle pracují se systémem dvou naráz ovládaných postav. Úkoly nejsou těžké a jejich řešení vám zabere chvilku. Já osobně za to byl rád, protože jsem se nemohl dočkat, jaký kousek skvěle graficky zpracovaného prostředí mě čeká dál. (Uzavřená vesnička, les nebo rozlehlá a temná jeskyně?) Hardcore hráče ale snadný průchod hrou rozhodně nepotěší. Pořád si ale mohou hru zahrát znovu a uspořádat „hon na achievementy“.

maxresdefault

Pokud vám nestačí emoční vyčerpání z bratrské a otcovské lásky, nebojte se. Příběhem prostupují také pohledy do minulosti a dozvídáme se, jak chlapci tragicky ztratili druhého rodiče – svou matku. Rozštěpení nukleární rodinky je tak pozvednuto na další úroveň a záchrana otce nabírá na důležitosti, protože na chleba by už pak prostě nebylo.

Brotherst: A tale of Two Sons rozhodně stojí za pozornost a neměl by nikoho minout. V květnu byla hra také zpřístupněna pro tablety a mobily. (Android)

+ Skvěle zpracované ovládání a systém kamery. Působivé audiovizuální prostředí a silný příběh.
– Někomu může vadit jednoduchý průchod hrou.