Chernobylite – NOVINKY – Trochu jiný pohled na Černobyl!

03. 11. 2019 Nikola Štěrbová
1 311 zhlédnutí

The Farm 51 je polské vývojářské studio se širokým záběrem. Nejdřív nám ukázalo, jak by mohl vypadat další celosvětový konflikt v jejich online střílečce World War 3. Potom vývojáři poslali hráče do tajemného sanatoria v Get Even. A teď dostáváme Chernobylite, survival horor z uzavřené zóny 30 let po jaderné katastrofě.

  • Datum vydání: 16. října 2019
  • Vývojář: The Farm 51
  • Platformy: Microsoft Windows, PlayStaion 4, Xbox One

Chernobylite začíná jako hledání ztracené lásky a končí někde mezi uranem a cestováním v čase. Hlavní hrdina se 30 let po jaderné havárii vrací do Pripjati a hledá ženu s pronikavě zelenýma očima. Hra vás vysadí u oplocené elektrárny, hned vedle nově postaveného sarkofágu. A než se stihnete rozkoukat, už se plazíte v trávě a schováváte se před ostrahou.

Hra vám neustále připomíná, proč jste se vrátili (v hlavě vám straší manželčin hlas), ale příběh o nešťastné lásce můžete klidně odsunout na druhou kolej. Vývojáři si dali tu práci a několikrát navštívili elektrárnu a její okolí, celé to zmapovali a s menšími úpravami hodili do hry. Hráče tak čeká poměrně velká mapa s elektrárnou, přilehlými městečky a spoustou lesů. Prostě máte co objevovat.

Chernobylite nechá hráče střílet na všechny potvory, které se vynoří z lesa a chtějí ochutnat jejich mozek, ale zároveň od nich čeká, že nebudou otravovat ostrahu elektrárny a jenom se proplíží kolem. Můžete samozřejmě lootovat, součástí hry je i crafting sytém, a protože jde o polskou hru kromě healingu vycraftíte i samohonku.

Každý den si vyberete místo, na které se chcete se svými parťáky vydat, a to následně prozkoumáte. Potřebujete sbírat jídlo a lékárničky, kdyby se snad výprava nepovedla. A v případě nouze prostě jednu výpravu vynecháte a pošlete ven jenom kamarády.

Někde na pozadí celé hry je tajemná látka Chernobylite (odtud jméno hry), která vám dovolí vstupovat do jiných dimenzí, cestovat časem a znovu se shledávat s mrtvou/ztracenou ženou.

Chernobylite má skvělou atmosféru a perfektní nápad, příběh trochu pokulhává, ale než hra vyjde z Early Accessu může se toho hodně změnit. Studio The Farm 51 zatím nezklamalo a myslím si, že jim můžeme klidně věřit i teď. Není to sice nový S.T.A.L.K.E.R., ale jde o zajímavou hru s dobrým nápadem a upřímně vypadá hodně zábavně.

    Copyright © 2015–2021 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0