Chernobylite – NOVINKY – Trochu jiný pohled na Černobyl!

03. 11. 2019 Nikola Štěrbová
254 zhlédnutí

The Farm 51 je polské vývojářské studio se širokým záběrem. Nejdřív nám ukázalo, jak by mohl vypadat další celosvětový konflikt v jejich online střílečce World War 3. Potom vývojáři poslali hráče do tajemného sanatoria v Get Even. A teď dostáváme Chernobylite, survival horor z uzavřené zóny 30 let po jaderné katastrofě.

  • Datum vydání: 16. října 2019
  • Vývojář: The Farm 51
  • Platformy: Microsoft Windows, PlayStaion 4, Xbox One

Chernobylite začíná jako hledání ztracené lásky a končí někde mezi uranem a cestováním v čase. Hlavní hrdina se 30 let po jaderné havárii vrací do Pripjati a hledá ženu s pronikavě zelenýma očima. Hra vás vysadí u oplocené elektrárny, hned vedle nově postaveného sarkofágu. A než se stihnete rozkoukat, už se plazíte v trávě a schováváte se před ostrahou.

Hra vám neustále připomíná, proč jste se vrátili (v hlavě vám straší manželčin hlas), ale příběh o nešťastné lásce můžete klidně odsunout na druhou kolej. Vývojáři si dali tu práci a několikrát navštívili elektrárnu a její okolí, celé to zmapovali a s menšími úpravami hodili do hry. Hráče tak čeká poměrně velká mapa s elektrárnou, přilehlými městečky a spoustou lesů. Prostě máte co objevovat.

Chernobylite nechá hráče střílet na všechny potvory, které se vynoří z lesa a chtějí ochutnat jejich mozek, ale zároveň od nich čeká, že nebudou otravovat ostrahu elektrárny a jenom se proplíží kolem. Můžete samozřejmě lootovat, součástí hry je i crafting sytém, a protože jde o polskou hru kromě healingu vycraftíte i samohonku.

Každý den si vyberete místo, na které se chcete se svými parťáky vydat, a to následně prozkoumáte. Potřebujete sbírat jídlo a lékárničky, kdyby se snad výprava nepovedla. A v případě nouze prostě jednu výpravu vynecháte a pošlete ven jenom kamarády.

Někde na pozadí celé hry je tajemná látka Chernobylite (odtud jméno hry), která vám dovolí vstupovat do jiných dimenzí, cestovat časem a znovu se shledávat s mrtvou/ztracenou ženou.

Chernobylite má skvělou atmosféru a perfektní nápad, příběh trochu pokulhává, ale než hra vyjde z Early Accessu může se toho hodně změnit. Studio The Farm 51 zatím nezklamalo a myslím si, že jim můžeme klidně věřit i teď. Není to sice nový S.T.A.L.K.E.R., ale jde o zajímavou hru s dobrým nápadem a upřímně vypadá hodně zábavně.