Contagion – RECENZE – Nestačí jen zamířit a střílet

• Vývojáři: Monochrome Games
  • Datum vydání: 8. 10. 2013
  • Žánr: Zombie střílečka – 1. osoba

Pokud patříte k nadšencům zombie her, kterých v této době nevychází zrovna málo, není zde žádný důvod přemýšlet nad tím, jestli ji zkusit, či nikoli – rozhodně hru nevypínejte hned ze začátku, zábava začíná až po pár minutách hraní. Vítejte ve světě, kde lidstvo bylo zničeno nákazou – zombie virus. Ve hře se ocitnete jako jeden z mála přeživších a snažíte se co nejdéle přežít.

contag...

Herní styl bych z části přirovnal ke hře Counter Strike. V této hře není žádný single-playerový příběh. Jediné, co můžete hrát, jsou různé mapy, ve kterých si vyberete svojí postavu (výběr nijak neovlivní průběh dané mapy), hledáte nové zbraně, munici, popřípadě lékárničky a snažíte se plnit to, co na vás vývojáři připravili.

Střílení ze zbraní je zde možná a moc realistické, nestačí jen zamířit a střílet – v této hře není crosshair -, závisí také na výdrži (dechu) vámi vybrané postavy. Pokud ale navážeme řeč na boj z blízka, tady tvůrci malinko zaváhali. Boj např. se sekyrou či hasákem je opravdu nudný, a často se ani nejde trefit do protivníků (zombie). Na každé mapě ale v podstatě ihned najdete různé zbraně, samopaly, brokovnice či luk a díky tomu nebude boj z blízka vůbec nutný-jen pozor na hluk, tím na sebe nalákáte opravdu velkou hordu „zombíků“.

contagionn

Pokud by vás single-player přestal bavit, není nic jednoduššího, než se připojit na jeden z mnoha serverů a hrát s, nebo proti dalším lidem. Pokud se stane, že vás zombie zabije, nebojte se, hra pro vás nekončí. Přeměníte se v zombie a snažíte se nakazit ostatní přeživší lidské rasy. Je také možnost připojit se s kamarády do CO-OP módu a zažít mnohem více srandy.

Ve hře jste při mapách naváděni pomocí mobilu – SMS. Buď se jedná o varování, nebo jen ukázání směru, kde máte jít / utíkat.

– umělá inteligence je na mizivé úrovni, málo map, chybí příběh, dlouhé načítání map, single-player není nijak záživný

+ realistické střílení, možnost CO-OP, slušná grafika