DOOM – očekávání – TÉMA

08. 05. 2016 Tomáš Smutník
908 zhlédnutí

7. května roku 2008 oznámili slavní vývojáři z id Software, že pracují na novém DOOMU. Na další informace jsme si však museli počkat proklatě dlouho. Pořádná ukázka z této akční řežby nám byla představena až minulý rok v červnu na konferenci E3. Na historicky první konferenci Bethesdy nám samotný CEO Pete Hines oznámil, že nový DOOM vyjde v roce 2016 a bude to návrat ke kořenům se vším všudy. Hra vyjde magicky již tento pátek 13. května.  Velké hry, které se obvykle představují na E3, jsou pak již celou dobu vývoje pod drobnohledem celé herní komunity. DOOM je „etalonem“ akčních her a čekalo se na něj již od roku 2008. Střípky z vývoje  se k nám celý rok postupně dostávali a my se je teď pokusíme shrnout, abychom si mohli udělat obrázek o tom, jak hra bude ve finále vypadat.

Doom - E3 2015

Úniky obrázků a tajná ukázka gameplaye na QuakeConu 2014, to je vše, co jsme od roku 2008 o DOOMU věděli. Důležitější než DOOM byl v této době fakt, že z vývojářského týmu odešel jeden z autorů prvního dílu legendární John Carmack. Až na E3 2015 jsem však dostali pětiminutovou ukázku ze singleplayeru, podpořenou informací, že se Doom vrátí k původní vizi autorů a poběží na IDTech 6 enginu, který umožňuje 60 fps. Od té doby naštěstí začalo informací přibývat.První týdny po vydání traileru se nesly ve znamení novinek z multiplayeru. Vývojáři slibovali kvalitně zpracovaný a svižný multiplayer s různými power-upy. Alfa byla pouze pro hrstku lidí, avšak záběry z ní vypadaly parádně. Aby to singleplayeru nebylo líto, autoři oznámili, že se pokusí spojit staré designy levelů s novými prvky. Hra má mít i propracovaný příběh a trvání kampaně by mělo zabrat cca 13 hodin. Finální verze hry by měla obsahovat 9 map a 6 hratelných módů.

Po novém traileru lákajícím nás na multiplayer hry, se 15. dubna rozběhla důležitá, otevřená BETA hry. Měla trvat do 17. dubna, ale nakonec Bethesda zavřela servery až o den později. Hráči, zejména ti na PC, si stěžovali na slabý a kolísavý výkon, špatný pohyb postavy, či na neférové rozložení bonusů ve hře. Vývojáři ujistil hráče, že problém s kolísáním fps bude do vydání hry vyřešen jak na PC, tak i na konzolích. Zároveň dva týdny po betě ukázali novou herní ukázku ze singleplayeru, která vypadala o dost lépe. Plus oznámili přidání retro úrovní, na kterých se podílel i legendární John Romero.

I přes řadu parádních videí, možností modifikace vlastních map či nových i starých zbraní v novém a brutálním hávu, nás BETA, ve které jsem si mohli hru vyzkoušet na vlastní kůži, nepřesvědčila. Sliby, že v multiplayeru si hra vydobije místo mezi značkami jako CS GO a v singleplayeru, že bude výbornou akční nakládačkou hrdou svého jména, nejsou samozřejmě nesplnitelné. Ale id Software se bude muset hodně snažit, jelikož fanoušci se zdají být spíše skeptičtí. Doufejme, že hra nedopadne stejně špatně jako Duke Nukem Forever.

198zgfcvqchm1jpg

Ano. Otcové DOOMA. Tito pánové budou také v napětí, co jejich pokračovatelé s hrou „vyvedou“.

 



Elektronický časopis GAMING

E-časopis GAMING

Přidejte se k nám!

  • Partneři webu

    Grunex - PC hry, turnaje v PC hrách, internetová televize, hry zdarma

    Rewiz.eu Projekt na rozvoj a podporu elektronického športu

    Veterans - CZ/SK gaming community

    Akreditované IT kurzy a školenia

    AndreewCZ

    Copyright © 2015–2019 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0