Dreamfall Chapters – RECENZE – Konečně všechny kapitoly pohromadě

Dreamfall Chapters je epizodická adventura, která navazuje na svého předchůdce Dreamfall: The Longest Jouney. V roce 2014 vyšla první kapitola a tohle léto vydali Red Thread Games Final Cut, tedy všechny kapitoly pěkně pohromadě. Můžete si tak vychutnat všechno, co nabízí fantastické herní světy a podílet se na osudech postav.

Datum vydání: 21. červenec 2017

Vývojář: Red Thread Games

Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox

Žánr: Adventura

Není těžké nechat se vtáhnout do děje. Pokud nechcete hrát předchozí díl, Chapters nabízí dostatek informací o postavách a událostech, které se v The Longest Journey staly. Musíte ale počítat s tím, že některé věci vám nebudou úplně jasné a pravděpodobně vám nepřeběhne mráz po zádech, když poprvé zapnete hru. A teď je čas podívat se na samotnou hru.

Příběh Dreamfallu není úplně jednoduchý. Na jedné straně příběhu je hlavní hrdinka Zoe Castillo, která žije v ultra moderním Europolis, ale ve svých snech se dostává do dalších světů – Arkadie a Starku. Díky tomu může vklouznout do snů ostatních a pomáhat těm, kteří v nich uvízli. Na druhé straně je Kian Alvane, který odmítl zabíjet ve jménu bohyně a stává se z něj vyvrženec. Něco takového ukáže hráčům krátký filmeček, který je v menu pro ty, co hru neznají nebo si chtějí připomenout zásadní momenty z předchozí hry. Hlavní myšlenkou Chapters je důstojně ukončit úžasnou sérii a jsem si jistá, že to vývojáři dokázali.

Příběh je to nejdůležitější o co tady jde. Musíte tak počítat s občasnými bugy a mechanikami, které tak úplně nezapadají. Hra byla nějakou dobu na Kickstarteru a jde vidět, že vývoji chyběly peníze. Poznáte to v animacích, ale i ve voice actingu, protože ten dostali jenom důležité postavy. Tvůrci se všechno snažili zamaskovat a celkem se jim to povedlo. Některé lokace mohly být menší, aby se daly rychleji projít. Ne, že bych se ráda nekochala grafickým zpracováním, ale postavy neumí moc rychle utíkat a hra se nepřirozeně natahuje.

Přecházíte ze slunných lokací naplněných nadějí do středověkých uliček, které ukrývají svá tajemství pod rouškou noci. Budete mít plné ruce práce s rozhodováním, protože jak už to u takových her bývá, všechno má svoje následky. Některé volby mně osobně přišly trochu zbytečné, ale nakonec máte pocit, že jste rozhodli úplně o všem a to je příjemný pocit. Puzzly jsem vnímala jako malou třešničku na dortu. Ujišťují hráče, že pořád hrají adventuru a přitom dodávají pocit frustrace, protože co když tu hádanku nevyřešíte?

Myslím si, že kontrast mezi futuristickým světem a tím pro nás už dávno zapomenutým, dává Dreamfallu něco navíc. Něco co ostatní hry nemají. Nemůžu mluvit za ty, co vývoj hry nesledují od začátku. Pro mě osobně je Dreamfall značka, která se už moc nevidí. Hra funguje tak jak má, tvůrci si na ní dali záležet, jde to vidět v jejím grafickém zpracování, můžete to slyšet v dialozích a jakkoliv malá volba vás donutí se zamyslet. Stejně jako v trilogii Mass Effect nebo v Zaklínači se vám postavy dostanou pod kůži. Nejde tady o rychlý průchod hrou, ale o to opravdu si vychutnat každou sekundu strávenou ve hře. A ačkoliv pro mě bude vždycky o trochu lepší The Longest Journey, Dreamfalla by si měl projít každý správný hráč.