Earn to Die 2 – RECENZE – Masakr na mobilech…

• platformy: Android, iOS
  • recenzovaná verze: Android

Survival hry se zombie tématikou to většinou nemívají jednoduché; do cesty se jim staví velká konkurence, zmiňme například The Walking Dead, ale především vyčerpanost motivu oživlých mrtvol. Věřte mi, že pro příklad nemusíme chodit vůbec daleko. Kdejaká hra, komiks nebo film se proto zaobírá příběhem, kdy partička svérázných přátel přežívá ve světě, postiženém nemrtvými. Série Earn to Die však naštěstí vybočuje ze zažitého konceptu. Ujímáme se role, a teď pozorně nastražte uši – jediného člověka, s jehož pomocí řídíme zpočátku dost neohrabaný vehikl, tedy auto či motorku. Ve hře ale funguje dost slušný systém vylepšování vozidla, pomocí něhož dosáhneme většího výkonu. Přidáním tankeru pro benzín tak na příště dojedeme zase o kus dál, puška zajišťuje kvalitní ochranu před oživlými mrtvolami, jež se cpou na silnici, motor celkově zlepší výkon vozidla, pneumatiky vám dovolí přeskakovat z jedné platformy na druhou… Každé auto zkrátka doplňují unikátní prvky vylepšení, co si každý hráč volí úplně sám. Nikdo ho nevede za ručičku.

Mobilní zombie survival hry se zase kdovíjak často nevidí. Pokud tedy nepočítáme již zmiňovanou The Walking Dead, druhý díl ze série ED příjemně oživuje scénu nedodělaných, špatných her, které si do svého mobilu sice stáhnete, posléze je však odinstalujete. U Earn to Die snad chvíli vydržíte – alespoň mě se nestalo, že bych pro nechuť musel hru přerušit, bavila mě od začátku do konce. V jednotlivých dnech se snažíte dojet do nejdál, přičemž cestu vám blokují zombie, ty bezostyšně přejíždíte. Nehledě na brutalitu, likvidace oživlých mrtvol se proto zdá celkem rutinní, každé rozehrání se bez toho neobejde. Přesto si ale nemyslím, že by vás tímto hra jakkoli znechutila… Prostě k žánru patří, že občas zabijete nějakou mrtvolu. A tady to platí dvojnásob. Při vaší cestě přes celé Spojené státy zlikvidujete bezpočet zombie, z nichž ani jedna vám neuhne z cesty.

earn to die

Nejvíce funkcí, a tedy samotné zábavy, podle mě nabídla hlavně Garáž, v níž si své vozítko patřičně upravíte, jak se vám zrovna zlíbí. Každé je tak úplně unikátní, ovšem časem o svůj vehikl přijdete – to když nadejde čas, vyměnit ho za něco lepšího. Časem vám hra dá vybrat, zda chcete řídit kamion nebo motorku, přičemž ani u nich nebudete postrádat kvalitní systém vylepšení. Cestou přes státy vyměníte mnoho vozidel, ale také během ní utratíte spousty peněz, získávaných díky přejíždění zombií.

Na cestu mi vždy hrál příjemný rockový soundtrack, u jehož poslouchání jsem konečně přestal myslet na ten masakr, co za sebou nechávám. Můžete však jednotlivě vypínat buď hudbu, zvuky nebo obojí naráz. Já si ale hudební složku náležitě užil. Doprovázela mě celou cestu. A grafika, ta mi přímo učarovala. Vypadá nádherně, i když nepřekračuje milníky v realističnosti, kreslené provedení hře sluší.

earn to die 3

Druhý díl ze série Earn to Die ani jednou nezaškobrtl v hratelnosti, grafice či zvuku. Všechny zmíněné prvky perfektně převádí do podoby celkové zombie survival hry, jež by si neměl ujít žádný fanda této tématiky! A vlastně ani kdokoli jiný. Návyková hratelnost, skvělý soundtrack a vylepšení vozidla vás přitáhnou na minimálně pět hodin čistého hraní. Přitom ona hra nemusí nutně předvádět potoky krve, i když brutality se dočkáte v poměrně nadsazeném měřítku. Přes všechny nedostatky ji ale směle doporučuji, už dlouho jsem si takhle u mobilní hry neužil.

9 z 10.

klady:

grafika a hudba,