Echo – RECENZE – Dokážete porazit sami sebe?

Většina hráčů si v lednu stěžuje na to, že nemají co hrát. Já beru leden jako měsíc, kdy mám čas dohrát všechny rozehrané tituly a objevit ty, které jsem v minulém roce zazdila. Echo je přesně taková hra. Otázka je, jestli stojí za to vytáhnout ji z hromady zapomenutých her?

Datum vydání: 19. září 2017

Vývojář: Ultra Ultra

Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One

Příběh hry je dost jednoduchý, ale alespoň je zajímavě podaný. Hlavní hrdinka En se probouzí ze stázové komory a vydává se napříč galaxií do Paláce. Tam se nachází jistá technologie, která přivádí zpět k životy ty, kteří nikdy zemřít neměli. Místo toho najde v Paláci stovky svých klonů, kteří nejsou úplně nadšení její přítomností.

Echo je skvělá indie hra, která vás bude bavit hlavně pokud hledáte něco nového. Kromě zajímavého příběhu nabízí hráčům unikátní herní zážitek. Hra se totiž učí od samotných hráčů. A aby toho nebylo málo, Echo je zasazeno do opravdu působivého světa. Když nejste v ultra futuristickém prostředí, procházíte se po elegantně zařízených prostorách Paláce. Celou hru dokresluje temná atmosféra, strach z neznámého a skvělý soundtrack.

Po tom, co opadne první nadšení ze hry a trochu si zvyknete na nové prostředí, ve kterém jste, začnete zkoumat hratelnost a co všechno vám hra dovolí. A tady začíná zábavná část hry. Klony se přizpůsobují úplně všemu, co děláte. Takže jestli chcete projít hru pěkně potichu, klony na vás budou v tichosti čekat a naopak. Echo počítá s tím, že budete potřebovat trochu pomoct. Během blackoutu se klony nemohou učit nové věci a hráč tak může rozjet pořádnou řežbu.

Jeden by si skoro myslel, že se dá hrou jenom tiše projít a vyhnout se všem problémům. Ale hra útočí, kdy chce a nutí hráče, aby klonům ukazovali, jak se chovají. Ačkoliv jsou jednotlivé místnosti dost velké v celém Paláci je tolik klonů, že se jim prostě nevyhnete.

Echo skoro zní jako dokonalá hra, pro všechny typy hráčů, ale i tady se najde několik chyb. Ultra Ultra je indie studio, které si dalo hodně vysoký cíl. Jedním z problémů můžu být hodně vysoká obtížnost, protože postavit se sami sobě je zábava, ale vyjít z toho střetnutí jako vítěz je úplně něco jiného. Dalším příběhem by mohl být příběh, který byl bohužel na úkor hratelnosti odsunutý do pozadí. Nicméně musím říct, že i když se hra občas opakuje a trochu bych si přála, aby byla trochu propracovanější, jsem ráda, že jsem ji znovu objevila a prošla.

Jestli nemáte v lednu co hrát, Echo by mohlo vyřešit váš problém. No a pokud se rozhodnete postavit sami sobě a přežijete to, dejte vědět do komentářů, jak to šlo.