Evolve Stage 2 – RECENZE – Znovuzrození mrtvého titulu?

13. 07. 2016 Filip Starý
2 243 zhlédnutí

Už to jsou téměř dva roky co titul Evolve způsobil obrovskou vlnu nadšení. Byla nám totiž představena ojedinělá MMO hra, která postavila na jednu stranu monstrum a na druhou skupinku čtyř lovců.

V roce 2015 jsme se vydání Evolve dočkali, ale…

Vysoko nasazená cena oproti ostatním současným MMO je jedna věc, ale špatné ohlasy komunity udělaly své. Přitom Evolve jako takové nebyla a není špatná hra, jenom se sešlo pár negativních recenzí od herních kritiků a začala panovat nedůvěra v celý titul, podepřena vlnou zklamání ze strany hráčů. Všechno šlo tak nějak do „kytek“. Obrovský propad hráčské základny, další negativní ohlasy, nefunkční spolupráce mezi hráči, trollové, no prostě skoro klasický koloběh online hry, s kterým se studio nedokázalo vypořádat. Evolve bylo tedy nenávratně pryč.

Znovuzrození nastalo tento rok, kdy se tvůrci rozhodli dát hře status F2P a zkusit, zdali to pomůže. Pomohlo. Hráčská komunita titulu Evolve Stage 2 se rozrostla o astronomické množství nových hráčů, a proto jsme se na hru důkladně podívali. Ve hře nenajdete žádné mikrotransakce. Utopie, říkáte si? Ani omylem, hra se nachází ve stavu beta testování a na mikrotransakcích se pracuje. Původní koncept hry zůstal samozřejmě zachován a funguje bez problémů, alespoň pokud člověk hraje v roli monstra. Je tu totiž jeden důležitý rozdíl. Pokud hrajete za monstrum, jste takzvaně strůjcem svého štěstí a i když hru zapnete poprvé – dá se to v klidu odehrát. Pokud ale preferujete hru v týmu, budete potřebovat nervi z ocele. Čtveřice amatérských hráčů/lovců, kteří mají pracovat v týmu? Hotová katastrofa. Důrazně doporučuje jít do toho s trojicí dobrých přátel, kteří vědí, co FPS znamená.

20160713140052_1

Ve skupině lovců monstra má každý svojí roli – Assault (ten, který drtí monstrum zblízka), Trapper (stopař monstra a drtič z dálky), Support (poskytovatel dosti důležitých štítů), Medic (nepostradatelný lékař). Problém je, že pokud hráče neznáte, není výjimkou, že se rozutečou do všech stran, nevědí, co za roli v týmu hrají a že byste chtěli monstrum „vysólovat“? Tváří v tvář vás monstrum rozmázne během pár vteřin.

20160713140414_1

Zábava začíná až ve chvíli, kdy se dostanete na vyšší level a budete potkávat „rozumnější“ hráče. Tady už začíná fungovat princip hry. Monstrum je ze začátku proti čtyřem sehraným hráčům slabé a musí se schovávat. Po mapě běhají další tvorové, které požíráte a „expíte“ se. Následně se můžete vyvinout. Zvýší se tak životy, síla spellů, apod. Monstrum má celkem tři podoby, a pokud ho skupinka lovců nestihne včas vystopovat (není to až tak těžké, lokace nejsou rozsáhlé), bude s ním mít co dělat. Ve třetí fázi je monstrum dost silné, aby již mohlo zničit generátor, což způsobí absolutní prohru lovců. Celá hra má daný časový limit, a pokud se chcete stihnout „evolvnout“ až do třetí fáze, budete se muset opravdu snažit, vyhýbat se lovcům, zametat po sobě stopy a žrát všechno, co přijde pod pracku.

evolve-7

Prostředí, přestože stereotypní, vypadá z vizuálního hlediska skvěle a s monstrem se tam cítíte jako doma. Zejména vertikální zpracování map má své kouzlo. Můžete tak šplhat, skákat, létat a užít si naplno všechny klady hry. Samotná optimalizace hry velmi překvapí. Za necelou desítku odehraných hodin jsem se nesetkal s jediným problémem v chodu hry. Žádné kousnutí, žádný problém s připojením. Nic. Je vidět, že vývojářské studio má z minulého roku připravené servery očekávající opravdovou hordu hráčů.

S větší komunitou se objevilo samozřejmě i více problémů. Spousta hráčů si stěžuje na všechno možné, od špatného vyvážení hry, moc silného monstra, malé mapy až po špatný matchmaking. Hra se tak zmítá ve všech možných updatech a snaží se vyhovět všem. Jen čas nám ukáže, zdali tato reinkarnovaná verze původního Evolve vydrží být hratelná po delší dobu.

+ Hra s obrovským potenciálem, kterého se nehodlá jen tak vzdát. Každý chtěl být někdy monstrum a rozmazávat lovce po stěnách.

– Stereotypní lokace, velký výskyt hráčů, kteří nedokáží hrát v týmu a za lovce to pak taková zábava není.

Hodnocení: 8/10