Fade to Silence – RECENZE – Survival s mrazivými ambicemi!

05. 05. 2019 Nikola Štěrbová
780 zhlédnutí

Studio Black Forest Games už víc než rok pracuje na akčním survivalu z dost mrazivého prostředí. Zničená země je pokrytá horami sněhu a démoni se po ní prohánějí jako by patřila jenom jim. Titul dostal název Fade to Silence a lidé tady musí ukázat, že se dokáží postavit nejen zimě a tenčícím se zásobám, ale hlavně nezvaným návštěvníkům z jiného světa.

• Datum vydání: 30. dubna 2019
  • Vývojář: Black Forest Games
  • Platformy: Microsoft Windows, Linux, PlayStation 4, Xbox One

Démon, duch, stín, jakkoliv ho chcete nazvat se ve Fade to Silence postaral o to, aby hlavní postava trpěla a přivedl jí zpět k životu. Není totiž nic horšího, než když se probudíte ve světě, který zmrzl na kost a většina lidí zmizela spolu s teplem.

Hráč tady má hned několik hlavních úkolů, mezi které musí rozdělit svoji pozornost. Pravděpodobně se budete chtít postarat o hlavní postavu, to znamená (jako v ostatních survivalech) najít jídlo, teplo a materiály ke craftění, vyrobit si nástroje a zbroj a vydat se pro další materiály. Do hry se pletou RPG prvky a ty vás zase nutí bojovat s démony, hledat ostatní přeživší a odpovědi na otázky vyplívající ze sněhové pustiny všude kolem. A protože lidi, které najdete nemůžete pořád vodit s sebou, musíte jim postavit tábor. Tady se přimíchá trocha strategie, a kromě hledání surovin na stavbu musíte přemýšlet i o tom, jak tábor zabezpečit.

Kombinace všech uvedených žánrů zní možná dobře, ale v praxi to úplně nefunguje tak jak by si většina z nás představovala. Všimnete si toho hlavně při soubojích, které nejsou zase tak ojedinělé. Máte sice normální a silné útoky, ale ve finále v nich není zase takový rozdíl, úhybné manévry se povedou v jednom z několika případů a celkově se soubojový systém zdá moc pomalý a namáhavý i když vlastně nic neděláte.

Na druhou stranu musím pochválit opravdu mrazivou atmosféru a její dopad na vaši psychiku. Není nic horšího než cesta zpátky do tábora po namáhavém souboji. Zraněný Ash se vrací s prázdnýma rukama i žaludkem do tábora, zatímco se ukazatel tepla blíží k nule. A vy prostě víte, že nemáte dost času ani sil. Takovou beznaděj zažijete jenom v survivalu.

Fade to Silence by si jako hra možná vedla lépe, kdyby se její tvůrci zaměřili na jeden žánr a dotáhli ho dokonce. Takhle nám nabízejí mix několika žánrů, které mezi sebou bojují. Trocha optimalizace by jí určitě taky pomohla, protože se vám nejednou stane, že hra prostě spadne. A kdyby se náhodou objevil nějaký patch, který by vylepšil soubojové mechaniky, rozhodně bych se nezlobila. Ale celkově jde o hodně povedenou záležitost. Nakonec si totiž nebudete pamatovat jednotlivé souboje s démony, ale boj o přežití jako takový, a to jde hře dobře.