For Honor – RECENZE – Čest? Jen když se to hodí!

• Vývojář: Ubisoft
  • Žánr: Akční, bojovka
  • Datum vydání: 14. února 2017

Od 14. února šla For Honor do prodeje a já se tedy pokusím vyjádřit své poznatky. Dojmy z veřejných i uzavřených testů, kterých jsem se účastnil, jsem již zveřejnil. Ovšem, co přinesla plná hra za změny? V podstatě kromě tří nových hrdinů a „singleplayerové kampaně“, kdy jsou uvozovky opravu na místě, v zásadě nic nového.

Nejprve tedy ke kampani. Uvozovky z toho důvodu, protože spíše než nějaký silný příběh plný zajímavých postav a dialogů, se dočkáte nudného příběhu bez humoru, který se snaží vás zasvětit, proč vlastně probíhá tento boj. Postavy jsou psané opravdu pro představení charakterů. Kampaň je rozdělena na tři kapitoly, kdy první je za rytíře, druhá za Vikingy a třetí poslední za Samuraje. Za rytíře si zahrajete za Wardena, Peacemakera a Lawbringera, kdy Conqueror je zde daný jako vedlejší postava za kterou si nezahrajete. U Vikingů jsou to všechny postavy, opět kromě jedné a to Berserkera. U Samurajů je to ještě o postavu chudší a do konkrétně o Nobushi a Shugoki. Celý singleplayer bych spíše označil jako rozsáhlejší tutoriál.

Ale teď k hlavní náplni hry. To je samozřejmě multiplayer. Jako první si vyberete frakci, za kterou chcete bojovat. Respektive pouze za tuto frakci zabíráte území ve válce frakcí. I přesto že si vyberete frakci, tak to nijak neomezuje v hraní za postavy frakce jiné. Poté už máte na výběr 4 herní módy. Domition, Duel, Brawl a Deathmatch. Kde samozřejmě máte všude možnost hrát jak proti hráčům, tak proti UI.

Samotný bojový systém je opravdu svižný a vizuálně vypadá famózně. Pocit z boje a celkově atmosféra je přinejmenším epická.

Abych ale přešel také ke kritice. Začnu tím zásadnějším a to je Ubisoft a jejich servery. Jako ve většině případů je velký problém s připojením do samotných her. Ale mnohem horší je řešení při odpojování hráčů během kola, kdy se úplně v klidu může stát, že se hráč na konci kola odpojí a Vy se můžete s odměnou rozloučit. Bohužel chyby kvůli připojení jsou tak časté, že se mi několikrát stalo, že jsem hru vypnul právě, kvůli chybám v připojení.

Mnohem horší věcí je ovšem nepříjemnost, která se šušká internetem. A to jsou opět mikrotransakce. Nebylo by to tak výjimečné, kdyby ovšem tyto „doplňky“ nedělaly ze hry AAA titul s prvky Free2Play titulů. Zakoupení vzhledů a nejrůznějších doplňků pro vzhled vaší postavy, nejsou nijak hrozné. Co je ale nepřijatelné je možnost zakoupení Premium účtu, který vám dává jak zkušenosti navíc, tak větší výhodu v získávání herní měny a vybavení. To vede k nevyrovnaným bojům, kdy v herních módech 4v4 platí statistiky z vybavení. V ostatních módech vybavení nijak nemění statistiky a v podstatě hrajete se základní postavou.

Tyto, podle mého neférová zvýhodnění, která chce Ubisoft od hráčů, kteří za samotnou hru již tak dali plnou cenu, jsou zkrátka nepřijatelná. Bohužel tento trend nabývá na síle.

Mé závěrečné hodnocení je nižší právě díky zmíněnému pokusu „vytřískat“ z hráčů více peněz, ale také hlavně díky mně stále nepochopitelného důvodu používání PTP připojení, které díky absenci dedikovaných serverů neustále padá a nefunguje.

HODNOCENÍ: 7,5/10