Game Dev Tycoon – RECENZE – Herním tvůrcem snadno a rychle

Ne každý tycoon patří do skupiny nerozeznatelných simulátorů farem nebo poutě. Game Dev Tycoon se nebojí předvést zvláštní herní náplň – totiž vytváření a distribuci vlastní hry. Jeho tvůrci reagovali na stahování hry velice neotřelým způsobem. Sami vypustili torrentovou verzi, do které však zabudovali alternativní konec, kdy vaše studio zkrachuje vlivem pirátského stahování. Game Dev Tycoon tak získal ještě víc fanoušků než předtím, protože jeho tvůrci pobavili celou hráčskou obec.

Začínáte jako běžný herní tvůrce osmdesátek: hezky u sebe doma, coby jediný člen svého vývojářského týmu. Na GDT se mi nejvíc líbí mechanika, pomocí níž se zobrazuje vytváření hry. Každé hře totiž dáte vlastní jméno, nechybí ani výběr žánru či placená reklama – a pak navolíte její skutečné vlastnosti. Celý tento systém probíhá v rámci posuvníků, díky nimž určíte jednotlivé archetypy vaší hry. Můžete vybírat z kolonky příběh, hratelnost nebo třeba grafika. U stříleček tedy zvolíte lepší grafiku, ale zato horší příběh; adventury můžeme brát obráceně. Ne vždy se však povede, aby jeden systém fungoval na každou hru.

game dev

Na úspěchu vaší hry se velkou měrou podílí i marketingová kampaň, jenž se hráči zpřístupní po přestěhování do větších kanceláří. Tímto způsobem se zvyšuje váš herní level – jakmile získáte dost peněz, můžete se přestěhovat do větších kanceláří. Což samozřejmě neobnáší jen větší místo pro zaměstnance, ale také možnost vybudovat nová oddělení vývoje.

Za výborný aspekt bych označil mimo jiné průběh času, který ve hře plyne stejně jako u nás. Jak už jsem pověděl, objevíte se na počátku osmdesátých let, a když vaše studie nezkrachuje, podíváte se až do současnosti (nebo i ještě dál). Právě kvůli střídání časových období se hra tak rychle neokouká, protože časem vyjdou nové konzole a další vymoženosti, jaké nová doba přináší.

game dev 4

Simulace herního studia se v této hře povedla na výbornou. Můžete si dokonce vytvořit vlastní engine, a tedy zlepšit grafiku svých her. Většina aspektů tato hra zvládá lépe než jakýkoli jiný tycoon před ní. Díky ní si i naprostý lajk vyzkouší práci herního vývojáře.

Jedinou výtku bych viděl v opravdu vysoké obtížnosti. Jakmile jedna hra neuspěje, už se to s vámi veze a nic nezachrání nízké prodeje. Nicméně každý svého štěstí strůjcem a stejně tak i v této hře platí, že poctivá práce nezůstane bez odměny.

game dev 3

Jeden z nejlépe navržených simulátorů posledních let, jediný svého druhu co se týče vývoje her. Až se pustíte do vývoje první hry, GDT vás chytne a dlouho nepustí. Jen škoda příliš vysoké obtížnosti.

9 / 10