Game of Thrones: Telltale Games, episode one – RECENZE – Intriky a vlastizrady od Telltale

07. 08. 2015 David Strnad
829 zhlédnutí

Při vyslovení názvu studia Telltale Games si všichni nejprve vybaví asi the Walking Dead, jejíž sláva hru zařadila do nezapomenutelné síně slávy. Ačkoli adventury od Telltale se nedají pojmenovat jako tradiční, point-and-click záležitosti, právě ony nastavily epizodický standart dnešního žánru. Po docela neúspěšném sequelu francouzských vývojářů, jež přišli s RPG Hra o trůny, licenci nyní odkoupilo Telltale, aby z ní udělalo konečně něco víc. Tak dlouho jsme čekali na to, až někdo udělá z Hry o trůny velkou gamesu, až jsme se dočkali. A třebaže tedy nedostaneme do rukou úplně tradiční adventuru ze staré školy, ale spíš interaktivní film na motivy veleúspěšného seriálu, znovu se pokocháme úžasně napsanými dialogy a líbivou grafikou. Protože co by to bylo za hru od Telltale Games, kdyby neobsahovala skoro vše, co ty předcházející trháky…

game of thrones tgs

První epizoda herní série, jež v dnešních dnech k datu srpna končí, začíná dost dramaticky a to přímo v událostech Rudé svatby – pokud tedy neznáte knižní ani seriálovou předlohu, raději se nejprve uveďte do děje. Sice byste se mohli skvěle pobavit i bez toho, nedoporučuju však s Hrou o trůny začínat od her. Přestože se totiž stejně jako ostatní dílka jeví skvěle napsaná, podle mě není úplně ono, takže se prosím, dřív než uděláte tu hloupou chybu, podívejte na seriál, než půjdete do hry. Mohlo by vás proto dost překvapit, že se na věc jde zrovna od momentu, který je tak nechvalně známý a ne třeba v trochu poklidnější situaci. Tohle ale prostě skvěle zapadá do stylu Hry o trůny.

Podobně jako v seriálu, také zde sledujeme hned několik dějových linek – přesněji řečeno tři. Tou první nás provede panoš Gared Tuttle, léta sloužící rodu Forresterů, kteří ze všeho nejvíce připomínají převlečené Starky (jsou jejich vazaly, kteří už přes tři stovky let těží dřevo ve Vlčím lese; jediná zmínka o nich padla až v páté knize, seriál je naproti tomu nezmínil vůbec). A protože nyní dojde na spoiler neboli závažné vyzrazení příběhu, čtěte jen na vlastní nebezpečí, i když nic se nevyrovná zážitku ze seriálu nebo knihy. Král severu přijíždí na svatbu svého strýce z matčiny strany v domnění, že mu Lord Walder Frey, s nimž kdysi sjednal spojenectví pod podmínkou, aby si vzal jeho dceru, odpustí. Před nějakou dobou se totiž oženil s jinou dívkou. Jenže Lord Walder ve spolupráci s Lordem Boltonem se spikl s Lannistery a na svatbě jeho strýce zavraždil Krále Severu. Přitom rozprášil i jeho vazaly, mezi něž patří rovněž Forresterové. Všichni z jejich rodů umírají společně se svým králem, ale jen Gared přežívá. Brzy na to prchá do své domovní pevnosti rodu Forresterů, poklidného paláce Ironrathu.

GoTLeakPS4France2

A zde sledujeme druhou dějovou linku – jelikož Ethanův otec a nejstarší bratr umřel, přičemž druhý odešel do vyhnanství, musí se nyní mladý šlechtic postarat o svůj rod. Vzápětí se ale dozvídá, že na panství míří zkažený bastard (nemanželský syn) Roose Boltona, Ramsay, aby se přesvědčil, že Forresterové odpřisáhnou věrnost novému strážci Severu. Pokud se v ději už nyní ztrácíte, ani se vám nedivím; je toho opravdu hodně. Přesto však příběh nepostrádá šmrnc, třebaže se zdá tak zamotaný. Události se ihned po příchodu syna strážce Severu dost vyhrocují, a Gared je proto nucen uprchnout.

Třetí příběhová linka nás zavádí do hlavního města Západozemí, Králova přístaviště, kde Myra Forrester hledá pomoc pro svou rodinu. Slouží jako služebná nastávající královně Margaery Tyrell, takže je hned jasné, že právě od ní chce získat pomoc. Tahle linka mi připadá ze všech úplně nejnudnější. Dlouho se tam nic neděje, a když už ano, probíhá to v podobě zbytečně vleklých rozhovorů. To by se dalo lehce překousnout, jenže někdy ani adventurám se neodpouští zbytečně dlouhé povídání.

game-of-thrones-a-telltale-games-series-25139

Hra mi opravdu učarovala v dabingu jednotlivých postav, namluvili je totiž původní herci seriálu. Postupem času dojde rovněž na seznámení s Tyrionem Lannisterem, královnou matkou Cersei Lannister, Jonem Sněhem nebo i Ramsayem Sněhem. Ale tady výčet pozitiv nejspíš končí. Co tvůrci vážně nevychytali, tak animace občas působí velmi toporně a zasekaně. Vypadá to tedy, že si Telltale předsevzali, aby nejrychleji, jak je to možné, hru uvolnili, jinak si tento problém nedokážu vyložit. Přímo na začátku jsem postřehl dvě chyby – jedna byla ve špatné animaci čištění meče, a ta druhá poukazuje na chybějící lavici. Kdyby alespoň vývojáři uvolnili nějaký patch, který by tohle spravil… Toho jsme se však ještě nedočkali.

Na adresu grafiky ale tentokrát nemám co vytknout. Ačkoli tato série odložila roztomilý komiksový háv, stále hra vypadá k světu. Scenérie tvůrci namalovali ručně, za což u mě mají velké, významné plus. Vůbec celá tahle gamesa působí dojmem nádherného obrazu. Obličeje postav možná neodpovídají mimice skutečných lidí, na poměry dnešních her se však ještě hodně drží v plusu. Ani soundtrack tentokrát nezklamal, opět se to dá poslouchat i mimo hraní. Vizuální a zvuková stránka hry tedy dostává plný počet bodů, o tom není pochyb.

Pro neangličtináře existuje možnost kompletního překladu hry zdarma. Ten naleznete zde: Překlad. Takže pokud zrovna neexcelujete svou angličtinou, připravili ho Tomas2886 a Datastor přesně pro vás.

Někdy působí až směsně, jak trhaně se pár postav pohybuje, ovšem s mírným přivřením obou očí se to dá lehce přehlédnout. Silný příběh patří k přednostem této a mnoha dalších her z dílen Telltale Games, stejně tak skvěle napsané dialogy. Volby se možná promítnou jen kosmeticky, ale tento nešvar už předvedly i ostatní Telltale hry. Přes všechnu slávu seriálové adaptace se mi nezdá, že by tato hra výrazněji rozčeřila vody videoherní branže. Ale to vlastně zase tolik nevadí. Vždyť kdo hraje hry jen kvůli jejich popularitě?

6 z 10.