Green Hell – Recenze – Survival jak má být – 1/2

Titul, který v mé Steam knihovně ležel opravdu hodně dlouho. V první řadě jsem se k němu nemohl prostě dostal a v druhé řadě, což je důležitější, jsem byl velmi skeptický. Proč? Přišlo, že nedodělaných survival titulů z přírody bylo prostě hodně, a tak jsem přistupoval i ke Green Hell. Opak je ale pravdou. Green Hell vyšlo 5. září 2019, bylo vytvořeno studiem Creepy Jar a nejnovějším updatem je kooperační mód až pro 4 hráče. O tom ale bude řeč později.

V první řadě se pojďme podívat na vypilovaný singleplayer mód. Green Hell je survival hra z prostředí amazonského pralesa a hráč do něho přichází v roli vědce či antropologa, který bude zkoumat původní kmeny obývající prales. To samozřejmě nepůjde úplně snadno a vývojáři nám ihned ukáží co všechno se dá z reálného prostředí pralesa přenést do počítačové hry.

Green Hell je velmi komplexní survival hrou a vaše přežití závisí na několika faktorech. V první řadě je nutné zachovat zdravou mysl. Snědení syrových larev z kmenu stromu vám sice dodá potřebné množství živin, ale nejste Bear Grylls aby to pro vás byly chipsy. To samé platí o spoustě dalších věcech. Dále jste jako hráč vybaven survival hodinkami, které monitorují vaše kalorické potřeby. K tomu, aby byl váš health bar opravdu plný je nutné doplňovat všechny čtyři hodnoty. (Bílkoviny, sacharidy, tuky a vodu. Budete tak muset hledat maso, ovoce, ořechy a čistou vodu.

Pokud zvládnete základní potřeby, tak prales skrývá dalších nespočet nástrah, se kterými si budete muset poradit. Pokud si nebudete hlídat energii a usnete na zemi, tak se vám pod kůži dostanou červi, které si budete muset vypichovat a hrozí vám riziko infekce, se kterou se vypořádává těžko. Do toho můžete šlápnou na hada, pavouka nebo štíra. Pitím obyčejné vody si do těla zanesete cizopasníky a pokud vám ani tohle nestačí, tak prales je plný jaguárů, krokodýlů, ne příliš přátelských domorodců, jedovatých žab a spoustu dalšího.

Pokračování v dalším článku.