Green Hell – Recenze – Survival jak má být – 2/2

04. 05. 2020 Filip Starý
732 zhlédnutí

Green Hell je survival v maximálně realistické podobě. I když se to bude teď zdát zvláštní, tak obyčejné pijavice jsou tím nejméně problematickým, co vás v Green Hell potká.

Někde ale musí být přeci nějaká odměna za to snažení, že? Odměnou vám bude opravdu jedinečný příběh s komplexním zpracováním. Nebudeme tu spoilovat nic konkrétního, ale obecněji lze říci, že do pralesa se hráč nevydal sám a stala se událost, která zapříčinila, že jste se v pralese ztratili a veškeré vědecké vybavení je fuč. Ohledně příběhu můžeme navnadit ještě jednou věcí, a tou je ayahuasca. Pokud vám to nic neříká, tak se jedná o odvar s psychedelickými účinky používaný právě původními obyvateli Amazonie. V Green Hell vám bude sloužit hlavně jako prostředek pro obnovení paměti.

Osobně jsem vůbec nečekal, že hra, která má 4 GB bude vypadat tak realisticky a bude tak komplexní. Pokud bych se tu měl rozepsat jenom o crafting systému, tak to dá na několik stránek. Ze začátku se to bude zdát složité, ale po pochopení základních systémů dává vše perfektní smysl. Například inventář je udělaný formou batohu a každá “přihrádka” je určena na jiné věci a má jiný počet míst. Ze strany připínáte zbraně, menší kapsa je na jídlo, větší na suroviny a s batohem jde následně interagovat tak, že k tomu otevřete crafting kámen nebo se začnete prohledávat a vytahovat z batohu potřebné věci. (Ano, prohledávání těla je další komplexní prvek a speciální obvaz na hadí kousnutí neaplikujete jedním kliknutí.)

Na závěr se pojďme podívat na nejnovější multiplayer, který je skvělý, ale má zatím jednu obrovskou nevýhodu. Jedná se totiž zatím jenom o boj o přežití a příběhu se tam nedočkáte. Nabízí se tak srovnání s titulem The Forest. Green Hell je rozhodně těžší a ve výsledku není tak zaměřený na stavění základny jako v The Forest ale spíše na přežití jako takové.

Green Hell svojí komplexitou opravdu překvapilo a velmi dobrou zprávou je, že hra je pravidelně updateována a obohacována o nové prvky.