Heliborne – RECENZE – GET TO THE CHOPPA!

18. 11. 2018 Nikola Štěrbová
206 zhlédnutí

Heliborne je akční arkáda zaměřená na vrtulníkový boj, od jeho počátků ve Vietnamské válce až po současné konflikty. Soupeřící strany jsou zde reprezentovány Sovětským svazem a Spojenými státy americkými. Jakožto pilot převezmete kontrolu nad legendárními stroji rozdělenými do tří kategorií na bitevní vrtulníky, přepravní vrtulníky a průzkumné vrtulníky.

• Datum vydání: 12. října 2018
  • Vývojář: JetCat Games
  • Platformy: Microsoft Windows, Linux

Ze zmíněných tří kategorií si každý hráč zajisté vybere a rychle osvojí svůj osobitý styl hraní, ať už chcete být ten, kdo přináší oheň z nebe na nepřátelské jednotky, nebo zabírat pomocí výsadků zóny a zachraňovat spojenecké vojáky z přepadů nepřítelem, popřípadě můžete být to vševidoucí oko, které prozrazuje pozice nepřátel ukrývajících se ve Vietnamské džungli, nebo v horách Afghánistánu a navádět na pěchotu minometnou palbu. Vývojáři se vám tímto snaží přinést autentický zážitek z vrtulníkového boje v arkádovém kabátě, který je vhodný i pro méně náročné hráče.

Hráči se můžou utkat proti sobě v PVP režimu, nebo naopak spolupracovat nad zajištěním totální dominance nad bitevním polem v PVE režimu, hra nám také nabízí možnost hrát sólově, a to buďto na PVE mapách, nebo v singleplayerových misích, ty jsou zatím tři pro Američany ve Vietnamu a pět misí pro Sověty v Afghánistánu, těchto „mini kampaních“ se vám nezapočítávají body do výzkumu a máte k dispozici předdefinovanou eskadru tří strojů. Ano hra má všemi milovaný unlock systém na vrtulníky i na jejich jednotlivé load-outy, ale nebojte, nestrávíte stovky hodin odemykáním vašeho vysněného stroje, pravda, zabere vám to pár hodin na čtvrtou generaci, ale hra vás tak pohltí do děje, že si toho ani nevšimnete.

Při skládání eskadry tří vrtulníků jste limitováni počtem bodů, každý vrtulník a jeho load-out stojí jiné množství bodů, tato mechanika je ve hře přítomná kvůli balancování hráčů. Load-outy jsou historický přesné a vyvíjí se s dobou, to znamená, že například na začátku máte protitankové střely, které se „vrtí“ na drátku a jsou méně přesné než moderní laserem naváděné střely. Vrtulníky mají také definováno, v jakých generacích jsou hráčům dostupné, i toto odpovídá skutečnosti a jsou zde i stroje dostupné od druhé, až do čtvrté generace.

Heliborne je hra pro všechny hráče, kteří mají rádi vozidlové hry. Na rozdíl od většiny her tohoto žánru je Helibrone placená hra a máte tak menší šanci že narazíte na toxickou komunitu. Hra má poměrně krátkou kampaň a do budoucnosti bude potřebovat nový obsah, aby si udržela aktivní hráče. Nicméně za necelých 20€ jde o kvalitní hru a potěší nejednoho milovníka vrtulníků!

Hodnocení 7/10