Her je moc – TÉMA

18. 12. 2015 Filip Starý
832 zhlédnutí

Výše zmíněné tvrzení jen málokdo vyvrátí. Stačí se opřít o statistiky herní platformy Steam. Ta v roce 2014 poskytla hráčům téměř 1800 nových her, což je skoro čtyřnásobek oproti předchozímu roku. To znamená, že pokud byste měli zájem zahrát si všechny, vycházelo by to přibližně na třicet pět her týdně a k tomu připočítejte hry, které nevyšly přes Steam. Takže ano, her je moc a dokonce i přesto, že většina z nich je často nehratelná.

steam game released

Otázkou ale zůstává, zdali jsou tyto statistiky spíše kladnými nebo zápornými zprávami a bude se i nadále počet vydaných her ročně exponenciálně zvětšovat?

Jisté je, že bude muset dojít k nějaké změně. Ta se může odehrát buď prostřednictvím hardwaru, nebo softwaru. Druhá možnost se v současnosti zdá více pravděpodobná, ale kdo ví, možná budeme za pár měsíců všichni chladit procesory kapalným dusíkem a dostaneme z nich frekvence, které byly ještě před pár lety daleko ve hvězdách a na trh se tak dostanou hry, které bude problém odlišit od reality. Z tohoto hlediska se ale zdají softwarové změny ve vývoji her daleko jednodušší a realističtější. farcry4

V minulém roce jsme zažili neskutečný boom všech možných herních žánru. Roztrhl se pytel se simulátory, které se často ani nedaly hrát nebo návrat k 2D grafice a hrám s retro grafikou. Nejzajímavější byl samozřejmě příchod tzv. next-gen grafiky neboli marketingového pojmu, který vás má přinutit ke koupi nového hardwaru. Výsledná grafická podoba her je ale jen o malý stupínek lepší, herní studia vyčerpá finančně a časově natolik, že se z her poté stávají jen „věčné tutoriály“ s trochu lepší vizuální stránkou. Hra by totiž neměla řídit hráče, to my bychom měli mít nad hrou kontrolu a alespoň z části řídit její průběh. Ani to nezůstalo bez povšimnutí. Některá herní studia dali na výše zmíněnou větu a na trhu se tak objevily tzv. příběhové hry, ve kterých hráč poněkud omezeně ovlivňuje příběh a osud hlavní postavy. (např. The Wolf Among Us, Life Is Strange, apod.) Je ale jisté, že tato kategorie her ještě nějakou chvíli na herním trhu zůstane a můžeme doufat, že dojde k jejímu dalšímu vývoji.

Ve výsledku budou muset některá herní studia značnou chvíli meditovat nad svým osudem v příštích letech a přijít s něčím originálním a novým. Všechny ostatní, výše zmíněné, herní žánry nás ve většině případů pravděpodobně začnou pomalu omrzovat až na herní stálice v podobě klasických MMORPG, FPS stříleček a MOBA her.



Elektronický časopis GAMING

E-časopis GAMING

Přidejte se k nám!

  • Partneři webu

    Grunex - PC hry, turnaje v PC hrách, internetová televize, hry zdarma

    Rewiz.eu Projekt na rozvoj a podporu elektronického športu

    Veterans - CZ/SK gaming community

    Akreditované IT kurzy a školenia

    AndreewCZ

    Copyright © 2015–2019 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0