Hliněné dobrodružství Armikrog hlásí návrat k oldschoolu – NOVINKY

17. 09. 2015 David Strnad
610 zhlédnutí

Jak se z poslední doby zdá, adventurám ještě neodzvonilo. Stačí si totiž vyjmenovat každý, byť jen nezávislý titul, přičemž hned tušíte, kam žánr míří. Přestože už dnes nic nezastoupí někdejší adventury staré školy, stále se na trh dostávají tituly, jež se jim podobají. Adventury se v těchto časech tváří jen jako polointeraktivní filmy, rozkouskované na několik epizod. Uvedu pár příkladů: Dontnod a jejich Life is Strange, za všechny pak Telltale, speciální tvořící pouze epizodické adventury, nebo poslední epizoda King’s Quest. Jenže výjimky se nachází všude. Nezávislý Armikrog, co uspěl díky komunitnímu financování, chce udělat poctu svému předchůdci, stařičkému Neverhoodu. Vrací se obdobný styl, hádanky zůstaly prakticky při starém – dokonce i metoda animace se nezměnila, tedy vytváření políčka po políčku. Co však dokáže nadchnout starého hráče (nebo alespoň znalého) víc, než odkaz na staré hry?

armikrog

Cesta ke vzniku Armikrogu vedla přes trnitou stezku, po níž se ale Pencil Test Studios vydali s odvahou. Nezbývalo jim, než o peníze pro tvorbu požádat své fanoušky, a to formou kampaně komunitního financování na serveru Kickstarter. Koncem června před dvěma lety (27. 6. 2013) Armikrog úspěšně zafinancovalo neuvěřitelných 900 000 amerických dolarů, což platí celý vývoj. Kampaně na Kickstartetu přitom daly vzniknout mnoha titulům, mezi známější patří i české velkorozpočtové RPG Kingdom Come: Deliverance. Většina tvůrců ovšem nepoužije výhradně tyto peníze, neboť vývoj častokrát stojí daleko víc financí. Podpora na Kickstarteru tak pomůže sehnat vydavatele. Armikrog zaplatil svůj vývoj, proto jej do distribuce PCS svěřili vydavateli Versus Evil (oproti tomu Kingdom Come Vávrům tým distribuuje svépomocí).

armikrog 3

Titulu se nevyhnuly notné komplikace. Ani po ročním odkladu hra doposud nevyšla, z části hlavně proto, že v ní tvůrci nalezli nové chyby, které předtím opomenuli. Datum vydání, stanované na srpen letošního léta, se tak znovu posunulo. Původně hra měla vyjít už před rokem v červenci, jenže vývojáři nepočítali s tolika problémy. Vývoj Armikrogu se nezdá nijak jednoduchý, ani pro kovaného animátora. Všechny postavičky se totiž modelují z hlíny a prakticky celý svět zaujímá originální vzezření. Nemluvě o motion-capturingu, dnes už zastaralé metodě animace, kdy se fotí každé okénko zvlášť. Jejich složením poté vzniká celistvý záznam. Počítačová animace by sice značně urychlila vývoj, ovšem Armikrog by v tom případě působil uměle. A tak tvůrci oznamovali jeden odklad za druhým, jenže ani v aktuálním datu vydání hru nemusí nutně dokončit.

Hlavní hrdina Tommynaut opět vypadá a chová se sympaticky, společně se svým slepým psem Beak-Beakem prozkoumává nekonečné hlubiny vesmíru. Při jednom rutinním výletu ztroskotají na neznámé planetě, jejíž obyvatelé se je rozhodnou věznit v pevnosti zvané Armikrog. Právě tam se má podle všeho odehrávat děj, nevylučuje se však vícero tematických prostředí. Z prvního videa, uvolněného samotnými tvůrci, jsme se dozvěděli, že pes Beak-Beak ve hře neběhá jen pro ozdobu – budeme si moc přepínat mezi Tommynautem a jím. Stejně jako každá adventura, také Armikrog staví příběh do hlavní lajny, z níž nevystupuje ani při akčních pasážích.

armikrog 4

Tommynautovi propůjčil hlas slavný komik a scénárista v jedno osobě, Michael Nelson. Rob Paulsem se zas postaral o hlas Beak-beaka, i když se dá spekulovat, jaká forma komunikace ze psa nakonec vyjde. Už od dob Neverhoodu se ale hráči přesvědčili, že svět těchto adventur odhaluje ledacos; na jednu stranu vtipná, avšak bláznivá témata, jež si v ničem nezadají s krutou realitou ostatních her. Přes humorné pasáže ovšem Armikrog nesrší nutně jen vtipem, dočkáme se i propírání kontroverzních témat, jako za dob Neverhoodu. A když už ho tady tolik vzpomínám, chci vám položit jednoduchou otázku. Zaregistrovali jste ho někdy, popřípadě hráli? Vyjádřete se do komentářů, každý ohlas vítáme s nadšením.

Pro Amikrog si tvůrci nepřipravili dost příznivé období, ale oldschool hráči ještě zdaleka nevymřeli. Osobně se nemůžu dočkat, až konečně 30. září Armikrog vyjde. Snad nic neztratil z šarmu a technické povedenosti svých předchůdců.



Elektronický časopis GAMING

E-časopis GAMING

Přidejte se k nám!

  • Partneři webu

    Grunex - PC hry, turnaje v PC hrách, internetová televize, hry zdarma

    Rewiz.eu Projekt na rozvoj a podporu elektronického športu

    Veterans - CZ/SK gaming community

    Akreditované IT kurzy a školenia

    AndreewCZ

    Copyright © 2015–2019 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0