Hurtworld – RECENZE – Nic není zadarmo, vše si musíte vybojovat

• Datum vydání: 3.12.2015
  • Vývojáři: Bankroll Studios
  • Žánr: FPS – survival, mlutiplayer

Hurtworldd

Her, které jsou již „vypuštěny na svět“ s předběžným přístupem stále přibývá. Mnohdy se ale stane to, že se vývojáři na dodělávku prostě vykašlou a hru nechají být, nebo se vývojáři snaží, dávají do hry vše, co můžou, ale hráčů nepřibývá. Naštěstí je zde ale také třetí možnost, a to taková, že si lidé hru zkusí (buď zakoupí, nebo zkusí demo verzi) a pokud se jim hra zalíbí, zůstanou u ní a malými krůčky pomáhají vývojářům – hlášení bugů, návrhy na vylepšení atd… Z mého pohledu si hra Hurtworld zaslouží větší pozornost díky své „genialitě“ a propracovatelnosti, a také pevně doufám, že se u této hry stane možnost číslo tři.

Hurtworld je hardcore multiplayer survival FPS, kde se hlavní důraz klade na přežití vašeho charakteru (postavy), tudíž si musíte obstarávat jídlo, teplo, zbraně a mnoho dalších věcí. Je vašemu charakteru velká zima?, není nic jednoduššího, než si zajít na dřevo a udělat si oheň, popřípadě táborák. Pozor ale musíte dávat na zvýšený pohyb divokých zvířat, jste totiž uprostřed divočiny, pouště, nebo všelijakých jiných lokací. Jak jsem již psal výše, hra je zprovozněna pro více hráčů, a je jen na vás, jestli budete takový ten „sólista“, nebo týmový hráč s kamarády, nebo se budete postupně seznamovat s novými lidmi. Jak se říká, fantazii se meze nekladou.

hurtworld_

Hru bych z prvního pohledu přirovnal malinko k Minecraftu, také sbíráte různé plodiny, věci, materiály a zabíjíte zvířata. Tady je to vcelku podobné. Jenže styl stavění se více podobá realitě a jeden z hlavních výhod oproti Minecraftu je ten, že máte více možností v pozdější fázi hry dělat něco nového. Ze začátku jste obyčejný „ztroskotanec“ uprostřed ničeho, postupem času si vytváříte obydlí a nové oblečení se zbraněmi – sekery, luk, oštěp atd… Pokud vás ale tento styl po nějaké době omrzí, tak prostě pokračujte dál po mapě a budete nalézat dokonce i samopaly, vozidla, výbušniny a různé věci. Nejde zde vyjmenovat vše, protože hra má toho nabídnout opravdu mnoho a také se do hry neustále něco přidává.

hurtworld_7

Pokud si budete hru chtít zahrát, momentálně je na STEAMU v Early Access, kde vývojáři přidávají neustále nové aktualizace. Za zhruba 20-23 Euro si myslím, že tato hra stojí rozhodně za vyzkoušení.

+ Neustále se zde přidávají nové věci, zajímavý svět, po dlouhé době zdárně luxusní multiplayer FPS v podobě survival módu.