Jak se vyvíjela hra Kingdom Come: Deliverance – TÉMA

19. 08. 2015 David Strnad
1 043 zhlédnutí
Kingdom Come: Deliverance

V nedávném článků jste se o této hře mohli dozvědět všeobecné informace shrnující herní principy, aktuální informace o verzi hry nebo ostatní prvky. Ač se tedy může zdát, že se tím prostor na hru KC:D vyčerpal, dnešní článek připomene daleko sahající vývoj, jež nám vývojáři z Warhorse Studios připomínali pomocí video-updatů. Během vývoje se Vávrovo studio potýkalo hned s několika problémy; různé prvky (zpravidla chod herního světa) ve hře zpočátku haprovaly, takže museli značnou část vývoje věnovat právě odladění některých nedostatků. Ve videích, zpravidla umisťovaných na server YouTube, vystupuje samotný přední vývojář Dan Vávra, jenž se významně podílel při vývoji Mafie 2 (třetí díl však už vedou američtí Hangar Games 13) a obstojnou angličtinou vysvětluje, co nového do hry jeho tým přidal tentokrát. Samozřejmostí jsou také české titulky, díky kterým může informacím z úst Dana Vávry rozumět každý pravověrný fanoušek. Na hru se již, stejně jako snad každý hráč Mafie, opravdu těšíme – bude rozdělena do tří částí, tak zvaných aktů. Ten první bychom si měli ve finální verzi zahrát už koncem roku 2015.

První verze hry, jež se dostala hráčům do rukou, sice obsahuje pouhý jeden quest a malinkatou vesnici, stále se o ní však bavíme v kontexu alpha verze. Její rozšíření přibylo po letošní E3, kde ji tvůrci prezentovali (přibyla nová vesnice, vojenský tábor a lesy – alpha tedy až čtyřikrát zvětšila svoji rozlohu). Beta bude následovat za necelé tři měsíce, v říjnu. Ta by už snad měla nabídnout trochu více věcí ke hraní – na oficiální stránkách se vývojáři dušují, že se všem, kteří hře v počátku Kickstarterovské kampaně přispěli nad 35 dolarů, odemkne hned třetina celého příběhu. Také výrazně naznačují možnou ovlivnitelnost samotnými hráči; prý jejich poznámky mohou značně ovlivnit výslednou podobu hry. Osobně jsem na vyplnění této „domněnky“ neskutečně zvědavý, protože málokteří vývojáři se nechají mluvit do své hry od široké veřejnosti. Podle mého si ale Warhorse Studios natolik váží svých hráčů a jejich konstruktivní kritiky, že toto předsevzetí vyplní.

Oficiální kanál studia Warhorse každoměsíčně nahraje minimálně jedno video, monitorující postup vývojářů ve hře. A připomínám, že to se svou hrou myslí opravdu vážně, a tak místo, aby si ulehčili práci a vložili do videa anglické titulky, rovnou Dan Vávra mluví anglicky a zpřístupňuju tím českou hru zahraničním hráčům. Chvályhodné, pokud chcete znát svůj názor. Některé Čechy sice může absence česky mluveného slova ve videoupdatech trochu namíchnout, ale vezměte na vědomí, že hře výrazně přispěli také američtí nebo ruští hráči. Navíc, co by to bylo za světové studio, kdyby nepřekonalo jazykovou bariéru rodné řeči, že ano? Ale aby neřeklo, finální hra bude samozřejmě obsahovat český dabing, na to se pochopitelně nemůže už jen z hlediska zasazení do doby husitské zapomínat. I když samotní tvůrci se nechali slyšet, že český dabing je zatím stále ve hvězdách, nesmíme přestat doufat. Vzpomeňte si totiž třeba na fenomenální namluvení z prvních dvou dílů Mafie (mimochodem, také o českém dabingu třetího dílu se nyní pouze spekuluje).
A aby se neřeklo i podruhé, jeden videoupdate přece vyšel jen v češtině s anglickými titulky. V něm se Dan Vávra zmiňuje o problematice zajištění českého dabingu, ale nakousne také často kladené dotazy českých hráčů.

Úplně první videoupdate ze všech ukazuje reálný svět, převedený pro práci s vyvíjením RPG. Studio Warhorse se za účelem zvýšené autentičnosti vydává tam, kde by ostatní ani nepáchli – na pozemky různých hradů nebo se pokouší zmapovat rozmanitý terén.

Druhý, asi čtyřikrát kratší videoupdate naopak zmiňuje postavy ve hře, neboli NPC, které stejně jako v mnoha RPG hrách dnešní doby vyžadují zvláštní systém mechanismů – musí se přizpůsobovat střídání dne a noci, úkonům hráče a každá z nich má ve hře svůj úkol. Některé se jen tak pohybují otevřeným světem bez většího účelu, ostatní jsou ale klíčové pro příběh, jelikož zadávají questy. Dan také mluví o výsledném počtu postav v jejich hře; prý jich bude až několik stovek.

Třetí videoupdate přinesl informace o koních a věcích s nimi spojených.

O něco zajímavější video nese pořadové číslo čtyři. Soubojový systém do hry Warhorse přidali teprve v nedávném updatu. Do té doby se složitě vyvíjel. To ostatně ukazuje i tento videoupdate, jenž shrnuje například motion capturing.

Pátý informoval hráče v oblasti NPC a umělé inteligence.

Trochu spartanštěji pojaté video, natočené obyčejnou domácí kamerou, potom dává vědět o lukostřelectví, které již tvůrci přidali do hry.

Téměř na rok přesně vyšel sedmý videoupdate, ve kterém Dan mluví o tom, jak pokročila aplha verze a kdy se chystá její spuštění.

Z osmého videa se dozvíte víc o kampani a rovněž aplha verzi.

Devátý videoupdate začíná poněkud legračně. Anna z oddělení Kontroly kvality má na začátku docela sexistické tričko, a proto jí Dan navrhuje, aby si ho šla převléknout, protože se bojí, že by tím někoho mohli pobouřit. V následujících bezmála patnácti minutách mluví o postupu s alfa verzí hry.

Předposlední videupdate, který zatím vyšel, nám dává vědět o systému vypáčení zámků.

Dosud nejdelší video na kanále, pokud nepočítám hodinový gameplay, nás zpravuje o letošní E3 a velkém updatu aplha verze. Je to zároveň poslední vydaný videoupdate a už dva měsíce žádný nevyšel, takže můžeme zanedlouho čekat dvanácté video, doufám…

A zde máte zmiňovaný gameplay!



Elektronický časopis GAMING

E-časopis GAMING

Přidejte se k nám!

  • Partneři webu

    Grunex - PC hry, turnaje v PC hrách, internetová televize, hry zdarma

    Rewiz.eu Projekt na rozvoj a podporu elektronického športu

    Veterans - CZ/SK gaming community

    Akreditované IT kurzy a školenia

    AndreewCZ

    Copyright © 2015–2018 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0