Kam dál? – TÉMA

31. 08. 2016 Filip Starý
904 zhlédnutí

V současnosti se k nám dostávají AAA tituly, u kterých se občas nestačíme divit, kam počítačová technologie pokročila a co vývojáři dokáží. Už GTA V nás v roce 2013 velmi překvapilo a když k němu přidáme nejnovější grafické módy a patche, tak nejsem asi jediný, kdo občas váhá, jestli sleduje vymodelované prostředí v grafickém programu nebo trailer na nový film.GTA-V-ENBSeries-Graphics-Mod-Berduu-1

Jako první se tak nabízí otázky – Co dál? Máme se kam posouvat? Lze vytvářet ještě něco lepšího? Odpověď zní ANO.V historii se zatím nevyskytl jediný okamžik, kdy by se lidstvo zaseklo na určitém bodě a nebylo se kam posouvat. Byla atomová bomba považovaná za nejmocnější zbraň, po které už není kam pokročit? No, teď máme létající a ozbrojené drony, kteří ani nepotřebují nikoho, kdo by mačkal spoušť. Byl první iPhone považován za největší lidský technologický úspěch? V současnosti nám mobilní telefony mizí z rukou a zůstávají několikamilimetrové destičky. Přistání na měsíci? Teď máme sondy, které letí za hranice naší sluneční soustavy. A takto to funguje i v počítačovém průmyslu. Ačkoliv se může zdát, že jsme dokázali něco nemyslitelného a není se kam posouvat, opak je pravdou, jsme na samém začátku. Lidé (Homo sapiens) jsou na Zemi již přes 200 000 let a za těch necelých 100 let, co se trochu podrobněji zabýváme elektřinou a počítačovými technologii, jsme opravdu ještě skoro nic nedokázali.

A kam tedy povedou naše kroky v odvětví herního průmyslu? V současné době tu máme proslulou virtuální realitu, u které se ještě neukázalo, jestli je správným krokem dopředu nebo pouze „mrtvou větví“, z které nic nebude. V PC hrách to byla na chvíli zábava, ale například ve videotvorbě se jedná spíše o zklamání. Nové 360 stupňové kamery zatím dominují jen otřesnou kvalitou videa a nekonečně dlouhým renderováním.

U “klasických” her se nároky na hardware budou nejspíš nadále zvyšovat. Hry budou mít 100 GB, 500 GB, 1 TB a tak dále. Patrně se nad tím je málokdo pozastaví. The Elder Scrolls Online potřebují 60 GB volného místa na disku. Herní světy budou nadále expandovat. Textury budou detailnější (Grafika nového Battlefieldu 1 vypadá zatím hodně dobře!) a například jen práce se světlem, jenž je kapitolou sama o sobě a je v samých začátcích, bude čím dál věrohodnější. Do nových titulů budou přibývat další a další proměnné, díky kterým se nároky na hry vyšplhají do “astronomických” jednotek.

Battlefield1_Reveal_05

Bohužel jen málokdo z nás dovede alespoň přibližně odhadnout přesný vývoj, kterým se budou hry ubírat, ale už teď je jasné, že rozhodně k žádné “stagnaci” nedojte.

Budeme za chvíli všichni běhat ve virtuální realitě? Začnou hrám dominovat přenosné platformy? Pokémon GO ukázal že to není nemožné a většinu “nenáročných” titulů už můžeme hrát na mobilních telefonech a tabletech, například Hearthstone. Na Nvidia Shieldu můžete už hrát i Zaklínače 3. Nakonec budeme mít třeba jen extra výkonný mobil v kapse, který doma připojíme k obrazovce a bez problémů budeme moci hrát nejnovější herní tituly. Vývoj pokračuje.



Elektronický časopis GAMING

E-časopis GAMING

Přidejte se k nám!

  • Partneři webu

    Grunex - PC hry, turnaje v PC hrách, internetová televize, hry zdarma

    Rewiz.eu Projekt na rozvoj a podporu elektronického športu

    Veterans - CZ/SK gaming community

    Akreditované IT kurzy a školenia

    AndreewCZ

    Copyright © 2015–2019 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0