Kingdoms of Amalur: Reckoning – RECENZE – Kvalitní řežba, která si zasloužila víc pozornosti

06. 09. 2017 Nikola Štěrbová
205 zhlédnutí

Kingdoms of Amalur: Reckoning je jedna z posledních krabicovek, kterou jsem si koupila, než jsem definitivně přešla na Steam a digitální kopie her. Občas se tak stane, že sáhnu na poličku a sundám z ní nějakou tu starší hru, o které vím, že stojí za to, abych si ji znovu zahrála. Kingdoms of Amalur je přesně taková hra, old but gold.

Vývojář: Big Huge Games, 38 Studios

Datum vydání: 10. únor 2012

Žánr: RPG

Platformy: Microsoft Windows, Xbox 360, PlayStation 3

Většina lidí tuhle fantasy pecku přirovná k nějaké jiné hře ještě předtím, než si ji zahraje. Musím uznat, že jim to nemám za zlé. Kingdoms of Amalur vypadá trochu jako World of Warcraft nebo Diablo. Navíc hra vyšla chvilku po Skyrimu a tak se jí nikdy nedostalo tolik pozornosti, kolik by si zasloužila. Jakmile se ale dostanete do herního světa, zjistíte, že hra je dostatečně originální. Pravděpodobně nebudete obdivovat příběh, ale po stránce hratelnosti, je hra bez jediné chybičky.

O co tedy v Kingdoms of Amalur jde? Hra začíná vytvořením postavy. Customizace je na svoji dobu hodně pokročilá a kromě výběru rasy a pohlaví si hráč upravuje i vzhled svojí postavy. Následná cutscena nastartuje dosti zajímavý příběh. Tělo hlavního hrdiny se válí na hromadě nafouklých mrtvých těl, jejichž oživení nedopadlo podle plánu. Amalur napadla horda oživlých mrtvol a kdo jiný by je mohl porazit, než hrdina, který sám porazil smrt?

Bohužel tady zajímavost herního příběhu pro drtivou většinu hráčů končí. Respektive začíná, ale lore je tak složitý, že to většina hráčů vzdá. Jste uprostřed světa, o kterém nic nevíte, informace nejsou nikde k mání. Kolik času věnujete hledání odpovědí? Moc ne! Budete místo toho pomalu zachraňovat svět. Hráč není ničím omezený po stránce hratelnosti. Herní svět není úplně otevřený, ale můžete běhat sem a tam, jak se vám jen zlíbí. Cestou poberete desítky questů k jejichž splnění se možná ani nedostanete. Lootovat se dá všechno a všude. Učíte se odemykat zámky a používat magii. Nedílnou součástí takové hry musí být obchodování a craftění. Navíc si můžete kdykoliv změnit svoji specializaci. Proč se omezovat na jeden skill, když můžete mít všechny? Ale pořád máte pocit, že ve hře něco chybí.

Časem dojdete do bodu, kdy budete přeskakovat dialogy, alespoň ty méně důležité, jenom abyste mohli dát zabíjet. A je vlastně jedno co zabíjíte. Ve hře je dost morálních rozhodnutí, ale chybí následky. Je úplně jedno, jestli pomáháte příteli nebo nepříteli, jde jenom o tučnou odměnu a to bohužel, u fantasy her nestačí. Což je obrovská škoda.

Znám kupu her, u kterých měli autoři dobrý nápad, ale nedokázali to dotáhnout do konce. V Kingdoms of Amalur funguje naprosto všechno perfektně. Musíte přemýšlet nad dalším krokem a nestačí jenom mlátit do myši. Jde o načasování, používání správných skillů a občasné vypití lektvarů. Běháte sice po mapě a moc vás nezajímá proč, ale běháte. Je to kvalitní hra, která udrží v židli všechny fantasy nadšence.

Hodnocení 7/10