League of Legends: Wild Rift – RECENZE – MOBA na mobilu? – 1/2

14. 12. 2020 Filip Starý
255 zhlédnutí

Před pár lety něco nemyslitelného, dnes to nepředstavuje žádný problém. League of Legends na mobilních zařízení. Pokud jste si mysleli, že něco takového nepůjde přenést z pc, tak v této recenzi se dozvíte, jak to vývojáři vlastně udělali. 

První otázku, kterou si většina hráčů bude klást, je pravděpodobně: “Je to opravdu League of Legends?” A odpovědí je ano. Nejedená se o žádnou zjednodušenou mobilní hru, která by League of Legends jenom připomínala, i když několik malých a zcela logických odlišností zde najdeme. Ty jsou způsobeny snahou udělat hru dynamičtější a dostupnější pro více hráčů, protože je jasné, že hrát klasickou hodinovou hru League of Legends na mobilu by bylo nereálné hned z několika důvodů. Mobilní hry často slouží ke zkrácení doby, kdy na něco uživatel čeká. Hodinová hra by taktéž sebrala velké množství baterie, zejména u starších zařízení. A dlouhodobé hraní na mobilu není úplně pohodlné.

V první řadě se se podívejme na mapu. Ta je z vizuální stránky totožná s klasickým Summoner’s Riftem, ale je ochuzena o Inhibitor a Nexus tak v bázi chrání jenom věž. Důvodem je již zmiňované zrychlení gameplaye. V mobilní verzi se taktéž nenachází “balkonék” na topu a botu. Jinak je Summoner’s Rift tak, jak ho známe z PC verze. Spíše technickou změnou je “zrcadlení mapy”. To znamená, že všech 10 hráčů má Nexus na levé dolní straně mapy, takže v levém dolním rohu mobilní obrazovky. Jeden tým tedy hraje klasicky a druhý má mapu ozrcadlenou, tak aby mohl hrát z levého dolního rohu, tudíž má ozrcadlené i linky a pozici draka, případně Barona. Důvodem je dotykové ovládání, protože v levém dolním rohu obrazovky je pohyb championa, tudíž něco na čem máte prst pořád a v pravé dolní části mobilní obrazovky jsou spelly. Pokud by to tedy bylo stejně jako u PC verze, jeden tým by musel hrát z pravého horního rohu mapy a palcem by si téměř pořád zakrýval oblasti směrem k nepřátelskému Nexusu, což by tým značně znevýhodnilo. Ozrcadlení mapy tak problém řeší ve výsledku velmi jednoduše, elegantně a hlavně zajišťuje stejné podmínky pro oba týmy. 

Pokračování v dalším článku.



Elektronický časopis GAMING

E-časopis GAMING

Přidejte se k nám!

  • Partneři webu

    Grunex - PC hry, turnaje v PC hrách, internetová televize, hry zdarma

    Rewiz.eu Projekt na rozvoj a podporu elektronického športu

    Veterans - CZ/SK gaming community

    Akreditované IT kurzy a školenia

    AndreewCZ

    Copyright © 2015–2021 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0