Leo’s Fortune – RECENZE – Pýcha předchází pád

16. 01. 2016 David Strnad
880 zhlédnutí

Mobilní titul Leo’s Fortune už pamatuje nějaký pátek, ovšem nic nebrání, abyste si ho i tak užili. V jistém smyslu se totiž prvky, které používá, jeví nadčasové. Neznám lepší plošinovku pro mobilní systém Android a iOS. V čem tedy vyniká? Inu, kombinace silného příběhu, nádherné grafiky a tak akorát těžkých hádanek dává vzniknout unikátní hratelnosti. Ač netrvá dlouho, záhy zjistíte, že se od něj nemůžete odtrhnout.

Leo kdysi vládl malé zemi, ale protože jej svrhli nepřátelé, musí se díky vlastním silám vrátit zpět na výsluní. Víc od příběhu nečekejte, také ovšem stojí za zmínku, že v rámci mobilních her představuje hezký protipól k obyčejným zápletkám. Též se mi zamlouvá osobitý princip vyprávění příběhu, kdy téměř před každým levelem (kterých se do hry mimochodem mohlo vlézt víc) uvidíte krátké intro. V tom Leo, zelená chlupatá koule s očima a hnědým knírem, vypráví o dalším postupu. Nic podobného v mobilních hrách neexistuje, což lze vítat pouze s nadšením.

leos fortune 2

Co se týče herních mechanik, ovládáte kulatého Lea pomocí stisku v levé straně obrazovky pro pohyb a stisku v pravé, aby skočil nebo zvětšil svůj objem. Hádanky se tomu uzpůsobily, takže vás v zásadě nečeká složité skládání několika kusů skládačky, ale tlačení různých beden, popřípadě mačkání knoflíků, atyp, do nichž se Leo opře. Pohyb se mi vždy zdál velmi plynulý a tempo hry člověka nenudí, ani když opakuje stejný princip.

Samostatnou část recenze bych rád věnoval grafickému zpracování. Leo’s Fortune shodil laťku nastavenou tituly minulé doby, protože grafické zpracování se blíží grafice her na počítačích. Hezčí hru na Android/iOS jsem v životě neviděl. Každé prostředí tvůrci vyobrazili do nejmenších detailů – vidíte to všude, od dolů, přes trávu a samozřejmě i na hlavním hrdinovi. Hra vyložené září… Ale jaké železo potřeba k plynulému chodu hry? Na rok starém telefonu titul běží plynule, proto bych se ani tak nestaral, zda váš telefon splňuje požadavky. Bohatě stačí 1 GB RAM a silnější grafický čip.

leos fortune 3

Jediný zápor vidím asi v ceně, jenže divil bych, kdyby autoři hru nabízeli bezplatně. Takovou daň holt musíte podstoupit. Ovšem těch pár desítek korun za Leo’s Fortune stojí.

Pýcha předchází pád, což zjistil i kulatý Leo a hráč mu pomáhá v dosažení ztraceného bohatství. Jak už zaznělo v recenzi, lepší plošinovka určená mobilním telefonům už dlouho nevyšla, a tak bych LF doporučil všem, kteří se nebojí obětovat pár korun chvilkám kvalitní zábavy.

9 z 10

+

• Grafické zpracování