Lineage II – RECENZE – Nestárnoucí MMORPG

• Datum vydání: Říjen 2003
  • Vydavatel: NCSoft
  • Žánr: MMORPG

Shot00090

Mnozí možná tuto hru ani neznáte, nikdy jste o ní neslyšeli, nebo nijak nezavadili. Pro někoho ale může tato hra znamenat více, než si sami myslí. Vyšla před více než 10 lety, to je pravda, ale vývojáři si stále udržují dobrou pověst ne jen u této hry. Pokud jste tedy velikým nadšencem pro MMORPG hry, máte dostatek času – opravdu musí být dostatek, tak si tuto hru rozebereme více dopodrobna v tomto článku.

Jak jsem již zmínil, hra vyšla již v roce 2003 a to je pořádná doba. Hra je pokračování jeho předchůdce, a to Lineage. Lineage (1), nebyl ale nijak zvlášť oblíbený, samozřejmě se zde ale určitě najde pár jedinců, kteří si tuto hru opravdu kdysi užili. Lineage II vyšla pouze na počítače, a nemyslím si, že by si vývojáři dávali s takovou „starou hrou“ práci. Myslím si, že by se to ani neuchytilo, jednako na herní listině je zde mnoho novějších her, které také mají něco do sebe.

lineage 2

O co vlastně v této hře jde? Je to online fantazy hra na hrdiny. Vytvoříte si postavu – z počátku, když hra vyšla, byla hra hodně omezená v hraní, ale postupně se zde přidávají nové mapy, možnosti úpravy postav, zbraně, „equip“, možnosti ve vyrábění, nová kouzla, lokace, a další věci. Každý charakter, každá rasa má své speciální kouzla, která jiná rasa nemá, tudíž vaše velké rozhodnutí stojí hned na začátku hraní. Pokud hrajete na „pomalém“ serveru, tak expíte zabíjením monster + plníte různě zadané úkoly. Problém je v tom, že když hrajete na „rychlejším“ serveru, úkoly ztrácí v tu danou chvíli smysl a pouze expíte. Postupem času získáváte nová kouzla, kupujete si výbavu a prozkoumáváte opravdu obrovský svět Lineage II.

Shot00138

Hlavní zlom začíná kolem levelu postavy 20, kdy si vyberete, na co se budete více specializovat – jste bojovník?, vyberte si dýku, meč, luk a podobně. V této hře jsou jenom válečníci a kouzelníci. Ale těch kouzel – pomocní kouzelníci, útoční kouzelníci, těch je zde opravdu na výběr mnoho. Od tohoto levelu si je nejlepší najít nějakou partu lidí, se kterou budete hrát. Postupem hraní chodíte na Bosse, do katakomb a různých lokací. Jen pro ty, kteří rádi hrají takovou tu „sólo“ hru, kde si vše získáváte sami, a nikomu nepomáháte, tak tato hra zřejmě není pro vás. Potřebujete partu lidí, kteří vám budou pomáhat, buffovat vás (pomocná kouzla). Na malém levelu se to ještě dá, ale od vyšších levelů si bez BUFFERŮ neškrtnete. Další zlom nastává od levelu 40, kdy si opět vyberete specializaci, která je v podstatě konečná. Tuto specializaci si můžete vylepšit poté až na úrovni 76, kde se vám přidá pár kouzel navíc.

Nebaví vás vydělávat stylem – bojuj a sbírej?, nevadí. Pokud jste dobří překupníci, stačí mít základní kapitál a obchodovat s předměty, nebo pokud rádi vyrábíte materiály nebo equip, hrajte za trpaslíka, který se na tyto věci přímo specializuje.

lineage 22

Hra je na některých serverech Pay to Win, naštěstí se zde ale najdou servery, na kterých si vše musíte vybojovat sami. Pokud bych měl ale tuto hru popsat dopodrobna, článek by byl delší než průměrný román, a to samozřejmě nechci. Hra je udělaná tak, že s partou lidí, které ve hře potkáte, si užijete mnoho zábavy, občas i zklamání – obléhání hradu, chránění hradu, boje o důležité bosse, PVP, farmení (PVM), a mnoho různého.

Pokud hru chcete zkusit, ale nemáte moc času, doporučuji rychlejší servery. Sice si ji tak neužijete, ale za zkoušku to stojí. Pro ty, kteří ten čas mají, a nevědí do jaké MMORPG hry zabořit ruce, tak rozhodně neváhejte. Jen taková informace.: Podle hodnocení daných updatů hry, je jedna z nejlepších INTERLUDE, a to je jedna z prvních updatů, která hra měla.

Postavy: Člověk, Elf, Temný elf, Trpaslík, Ork, později Kamael.

+ rozmanitý svět, veliká spousta možností, jak si hru užít, masivní bitvy, neustále se hra vyvíjí

– občasné lagy postavy, výhoda hráčů, kteří tuto hru hrají 24/7