Megaquarium – NOVINKY – Ryba je kámoš!

18. 09. 2018 Nikola Štěrbová
172 zhlédnutí

Megaquarium je název nové tycoon hry od vývojářů z Twice Circled, kteří před pár lety vybalili na hráče chemický tycoon Big Pharm. Jak ale napovídá název jejich nové hry (Megaquarium), jediná chemie tady bud ta, kterou nalijete do vodních nádrží. Konečně jsme se dočkali plnohodnotného managmentu vodního světa a zdá se, že tenhle se opravdu povedl.

Datum vydání: 13. září 2018

Vývojář: Twice Cicrled

Platformy: Microsoft Windows, Linux, Mac OS

Megaquarium se hraje přesně tak, jak byste čekali. V kampani dostanete nějakou budovu, kterou můžete libovolně rozšiřovat (pokud na to máte peníze), v níž pomalu budujete vodní impérium. Postupně přidáváte akvárka a rozšiřujete svoji sbírku podvodních živočichů. Každá rybička potřebuje k životu jiné podmínky a vaším úkolem je zajistit jim je.

Ve hře brzy zjistíte, že naházet rybičky do vody a posbírat peníze za vstupné nestačí. Život pod vodou není jednoduchý ani v zajetí a různé druhy ryb potřebují různé podmínky. Filtry se nepostarají o všechno a musíte tak najmout nějaké lidi, kteří na vaše drobečky dohlédnou. Ti ale budou chtít za svoje služby zaplatit a vy budete muset rozšířit nabídku služeb. Výdaje skvěle pokryje obchod s dárky. A zákazníky si udržíte přidáváním nových nádrží.

Megaquarium je těžce návyková hra. Prvních pár hodin ve hře uběhne jako nic a než si to uvědomíte, už jste závislí. Ze začátku se mi hra zdála hodně jednoduchá a přišlo mi, že tam vlastně není moc co dělat. Naštěstí se ukázalo, že je to přesně naopak. Jakmile se naučíte, jak hra funguje, pořád jenom předěláváte nádrže, upgradujete techniku a snažíte se ohromit zákazníky. A nesmím zapomenout na výzkum. Kromě normální herní měny, dostáváte i body ekologie, které můžete vyměňovat za nové věci.

Jedna z věcí, která mi na hře vadí je její jednoduchost. Na jednu stranu je skvělé, že se vývojáři nesnaží hráče zahltit informacemi o rybách a každém jednotlivém filtru, na druhou stranu rozdělit nějak rybičky v obchodě by nebylo na škodu. Takhle máte prostě všechno naházené v jedné záložce a co potřebujete si prostě musíte najít. Stejně tak jsem doteď nepochopila, jak přesně fungují „lepší“ filtry a proč mají být lepší.

Celkově má hra obrovský potenciál. Je jedno kolik vám je nebo co vás baví, dokáže vás pohltit, a to na hru za 20€ není špatné. Vždycky je co zlepšovat, ale kdyby vývojář už na hru nešáhli, nic by se nestalo. Je to prostě super oddechovka, která vám dovolí splnit si sen a zařídit několika set litrové akvárko se žraloky, co jste vždycky chtěli mít doma.

    Copyright © 2015–2018 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0