Metro Sim Hustle – RECENZE – Řízení metra a prodej drog!

09. 06. 2019 Nikola Štěrbová
178 zhlédnutí

Metro je zvláštní místo, ve kterém většina z nás nechce strávit víc času, než je nezbytně nutné. Je ale rozdíl, jestli jste cestující nebo strojvedoucí. Metro Sim Hustle vás nechá řídit soupravu metra, nejde však jenom o řízení. Když zrovna nejste v práci, můžete procházet město, navštěvovat kluby, nakupovat reality a dokonce prodávat drogy.

• Datum vydání: 31. května 2019
  • Vývojář: Departure Interactive
  • Platformy: Microsoft Windows

Metro Sim Hustle je simulátor celkem nudné práce, mixnutý se survivalem a trochou drog nahoru. Hlavním cílem hry, už podle názvu, je ukázat hráčům co dělat se soupravou metra, ale paradoxně tady strávíte nejmíň času. Stačí pár známostí a můžete přeprodávat drogy, jenom se nesmíte nechat chytit nebo zastřelit.

Hráč začíná v zaplivaném, neútulném bytě, v zapomenuté ulici na konci bloku. Nemá u sebe žádné peníze a jedna z prvních věcí, kterou bude chtít udělat je nějaké si obstarat. Tady není moc na výběr a během pár chvilek se ocitnete v soupravě metra. Na to, že jde především o simulátor řízení tohoto stroje, se tvůrci moc nepředvedli. Ovládání je celkem zmatené, osobně bych uvítala ovládání světel a dalších tlačítek z klávesnice, ne myší, ale co nadělám. Výplata na konci každé šichty taky nedává moc smysl, protože dostáváte pokuty i když neporušíte žádný předpis. Ale hra je zatím v Early Accessu a hodně se ještě může změnit (doufám).

Pokud zrovna nejste v práci, nemusíte jít hned zpátky do postele. Lišta na horní straně obrazovky ukazuje, jestli nemá postava hlad, žízeň, jestli nepotřebuje spát nebo čůrat a jako v každém survivalu se chcete postarat o to, aby ukazatele byli plné. Mobil, který nosí protagonista v kapse, umožňuje postavě objednat si pizzu, koupit si nemovitost nebo si vsadit loterii.

Ve hře je hned několik budov, které může hráč pravidelně navštěvovat (klub, sushi restaurace, nemocnice, samoobsluha). V budovách i na ulicích je hodně NPC, se kterými může hráč mluvit, případně obchodovat. Je potřeba hlídat si hlavně ukazatel příčetnosti a kdykoliv se naskytne možnost, pokusit se ho zvednout. Mluvení zvedá tento ukazatel pomalu, drogy o dost rychleji. Nejsem úplně fanoušek drog, ale tady na ně narazíte na každém rohu, a ne vždycky se vám povede zůstat jenom u prodávání.

Metro Sim Hustle je zajímavý mix žánrů. Zatím na mě hra působí celkem zmateným dojmem, jde o simulátor, ale vlastní simulace práce moc nefunguje. Když už jste ve města máte jenom pár možností kam jít a celou dobu doufáte, že vás nikdo nepostřelí a nepobodá. Líbí se mi, že jde o opravdu originální hru, ale asi si ji nepotřebujete pořídit, určitě ne v Early Accessu.