Minecraft – ZAJÍMAVOSTI – Výzkum Univerzity Palackého

Hra Minecraft rozhodně není krátkodobým fenoménem. Její boom sice přišel už před šesti lety, ale i tak se nezdá, že by dosah kostiček nějak odezníval, spíše naopak.

V současnosti se Minecraftem nejvíce zabývá obor školstí. Často jsme svědky snahy zapojení hry do výuky a začíná se to čím dál více dařit. Některé školy dokonce Minecraft dlouhodobě při výuce používají a to s velmi dobrými výsledky. Podpora kreativity, orientace v prostoru, sebevyjádření – to vše jsou výrazy, které jsou s Minecraftem pevně spojeny a jejich rozvoj lze jeho hraním podpořit. Kam tento článek směřuje?

Univerzita Palackého v Olomouci totiž nedávno uvěřejnila velmi ojedinělý výzkum, který se celým fenoménem Minecraft zabývá. Už bylo načase. Pojďme se tedy společně podívat na nejzajímavější statistiky celé téměř třicetistránkové práce. Do výzkumu se zapojilo celkem 2331 respondentů, přičemž největší většina z nich přesahovala věk 18 let. Na “druhém” místě nejčastěji odpovídajících respondentů se objevila kategorie 11-13 let.

Nejčastější hráčskou činností je stavění budov. To asi nikoho nepřekvapí, ale co mě osobně zarazilo, byla pouhá 2% hráčů, kteří hrají minihry na serverech. Osobně jsem myslel, že minihry jsou více populární. Převážná většina hráčů věnuje Minecraftu méně jak hodinu hraní týdně. Extrémem se následně stalo 16 hodin a víc, což uvedlo přiblížně 14% dotázaných.

Dalším statistickým údajem, který mě překvapil je první kontakt s hrou. Přes polovinu dotazovaných odpovědělo, že se o hře dozvěděli díky kamarádům a pouze 2-3% přišli ke hře díky YouTubu. Třetina hráčů se také zmiňuje o tom, že na Minecraft myslí, i když ho zrovna nehrají a v téměř 30% dochází ke ztrátě kontroly nad časem.

Velkým plusem výzkumu je to, že se snaží zaměřit, jak na pozitvní, tak i negativní důsledky hry. To poskytuje objektivnější pohled na celý fenomén a výzkum tak otevírá prostor dalšímu zkoumání této čím dál více oblíbenější hry.

Celou zprávu najdete zde: http://www.zurnal.upol.cz/nc/zprava/news/726/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *