Nejzajímavější okamžiky roku 2015
Zanedlouho uplyne půl měsíce od okamžiku, kdy jsme se rozloučili s rokem 2015 a vrhli se do nového. Nic nám už tedy nebrání ohlédnout se za rokem minulým a zaměřit se na nejzajímavější okamžiky tykající se herní scény.
Duben přinesl zklamání. Konami potvrdilo zrušení vývoje slibně vypadající hororové hry Silent Hills.
Měsíc květen přinesl jeden z nejočekávanějších titulů minulého roku – Zaklínač 3: Divoký hon. Hned po vydání bylo jasné, že hra je adeptem k obhájení titulu nejlepší hry roku a v mnohých herních anketách zmíněnou první příčku také obsadila.
V měsíci červen se dočkala PC portu hra Batman: Arkham Knight. Port byl vydaný v otřesném stavu, hra se dočkala okamžitých negativních recenzí a následně byla stažena z prodeje. Hráčům bylo nabídnuto vrácení peněz a studio začalo pracovat na opravách. Opravená verze byla dostupná až po několika měsících.
V červenci nám poskytl Microsoft nový systém. Poučil se z chyb obsažených ve Windows 8 a s Windows 10 předčil očekávání mnohých uživatelů.
Září přineslo hru Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Producent Hideo Kojima skvělým způsobem pokračoval v sérii Metal Gear a hra na sebe strhla velkou pozornost. Kvalita hry se promítla i v jejím hodnocení a stala se tak jednou z nejlepších her roku.
Říjen byl ve znamení Blizzardu. V pražské O2 aréně se totiž konala jedinečná akce Road to Blizzcon. Blizzard pro nás připravil show, na kterou budou leckteří fanoušci ještě dlouho vzpomínat. Konaly se turnaje v hrách World of Warcraft, Heroes of the Storm nebo Heartstone.
V listopadu zajásali všichni fanoušci série Fallout. Bethesda vydala Fallout 4 a i přes počáteční různorodé reakce a částečné zklamaní (zastaralý engine, spousta chyb) byla hra ve výsledku úspěšná.
Prosinec zazářil s vydáním Tom Clancy’s Rainbow Six Siege. Zajímavá online střílečka s označením next-gen poskytující plnohodnotný multiplayerový zážitek se dočkala vřelého přijetí u všech fanoušků FPS kooperativních her.
Výčet těchto nejzajímavějších měsíců roku 2015 nám poskytuje základní charakteristiku o tom, jaký vlastně herní rok byl. Sice se nestalo nic zlomového v podobě představení virtuální reality jako v letech 2013 a 2014, ale i tak vyšla spousta zajímavých titulů, které stojí za pozornost.