NieR: Automata – RECENZE – Akce se skvělým soundtrackem!

Naprosto originální, ne tak úplně otevřený svět z Japonska. I tak by se dala popsat multižánrová, akční pecka NieR: Automata, která nabízí hráčům víc než 40 hodin pořádného příběhu. Ten je doplněn skvělým soundtrackem a podtrhuje ho dobře fungující soubojový systém.

Datum vydání: 17. března 2017

Vývojář: Platinum Games, Square Enix

Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 4

NieR: Automata je pokračování série NieR a Drakengard, které byli stejně originální a poměrně dobře zpracované, ale nikdy se jim nedostalo tolik pozornosti jako Automatě. Což může být problém, pokud si při hraní zakládáte na příběhu. Není úplně nutné, abyste hráli předešlé tituly, ale asi se budete muset podívat na jejich důležité momenty. Automata nevede hráče za ruku a nijak neshrnuje příběh, ale často na něj odkazuje, a proto je lepší se na to připravit.

Samotná hra NieR: Automata se odehrává v budoucnosti na Měsíci a Zemi. Lidstvo přišlo o svoji domovskou planetu kvůli invazi mimozemšťanů a uteklo na Měsíc. Mimozemšťané nechali Zemi svým robotům. Hlavní zápletka je tak jasná, musíme získat Zemi zpět za jakoukoliv cenu. Tím překvapivější je fakt, že hlavní protagonistka hry je robot. Teď si asi říkáte, že příběh je předvídatelný a moc obyčejný. Naštěstí pro Automatu opak je pravdou, dialogy nutí hráče se zamyslet a možná budete potřebovat kapesníčky v emočně vypjatých situacích.

Zničená Země je dosti pustá, ale nepřátel se na ní najde dost. Hra se snaží o jakýsi otevřený svět a když se nad tím zamyslíte dává to smysl. Bohužel tady hra doslova naráží na svůj největší problém – neviditelné zdi. Hra není tak otevřená, jak se tváří a občas je to hodně otravné.

Jeden průchod hrou vyjde asi na dvanáct hodin. Nicméně autoři počítají s tím, že hru budete hrát víckrát. Ideálně hned třikrát. Nejde totiž o New Game Plus, ale o pokračování příběhu. Každý průchod hrou nabízí jiný pohled na situaci na Zemi a pomáhá hráčům lépe pochopit události, které se dějí. Navíc, všechny vedlejší úkoly, kterých je mimochodem ve hře spousta, se promítají v dalších průchodech. Jde vidět, že autoři mysleli na všechno a hra působí propracovanějším dojmem.

NieR: Automata je skvělá hra jak po stránce hratelnosti, tak i co se příběhu týká. Problém pro většinu hráčů představuje samotné japonské zpracování. Nejen, že je hlavní hrdince neustále vidět spodní prádlo, ale nosí u sebe zbraně, které jsou jednou tak velké jako ona sama. A nenechte mě začít o zvláštním duu hlavních nepřátel. Postapokalyptickému světu se nedá nic vytknout, ale taky není moc co chválit. Mezi hlavní problémy hry patří spíš uzavřený než otevřený svět a absence auto-savu. Umírat ve stylu Dark Souls je super, ale čeho je moc…