Night in the Woods – RECENZE – Deset z deseti!

14. 06. 2017 Filip Starý
254 zhlédnutí

Night in the Woods není sice absolutní novinkou ale jedná se o titul, který jsme tu už dlouho neměli. Všechno ale pěkně popořadě.

Nezávislé studio Infinite Fall vytvořilo něco, na co může být sakra pyšné. Trojice Scott Benson, Bethany Hockenberry a Alec Holowka dali dohromady příběh, který ve vás jednoznačně zanechá nějakou stopu.

Hlavní hrdinkou je kočičí teenagerka Mae, která se po neúspěšném studiu na škole vrací do rodného městečka Possum Springs. Hned po prvních vteřinách ve hře jste zasazeni do tak trochu tajuplné atmosféry ve skvěle vymodelovaném 2D prostředí, kterému rozhodně nechybí dávka umění od zkušeného animátora a ilustrátora Scotta Bensona. Night in the Woods není snadné žánrově zařadit. Jedná se sice o adventuru, ale spousta typických prvků chybí. Hrou procházíte jenom s pomocí textových bublin a deníku, kam si vaše hrdinka zaznamenává stěžejní okamžiky. Texty jsou vše. Příběh je tak dobře napsaný, že snadno trumfne leckteré vysoko rozpočtové tituly.

Hlavní postava Mae prochází složitou psychologickou proměnou, která je ve hře podána skvěle. Hra balancuje na pomezí teenagerského/dětského myšlení a mnohdy krutou realitou dospělosti. Mae tak nachází staré kamarády v práci se stereotypními životy, ale hra samozřejmě nekončí tak, že by se Mae do stereotypu zapojila. Ve městě způsobí značný poprask a nervi nejen svým rodičům. Adventura má sice pomalejší rozjezd, ale rozhodně se vyplatí vydržet – k postavám, městu a jednotlivým příběhům následně přilnete mnohem silněji!

Pokud se ale hrozíte toho, že hra je jenom o klikání na text, rád vás z tohoto omylu vyvedu. Jako doplněk ve hře naleznete spoustu různých a zábavných miniher, které případně ukojí vaší potřebu odpočinout si od psychologicko – mysteriozního dramatu. Mae se znovu zapojuje do kapely, kterou založili s přáteli a můžete tak trénovat hraní na kytaru. Hrdinka má také vlastní počítač, na kterém najdete Demontower! Skvělou a chytlavou dungeonovku, která vám jen tak nedá spát. A když už budete s nervi v koncích po padesáté zabíjet bosse z pátého patra dungeonu, můžete se klidně vrátit do reality Mae a pokračovat v rozplétání tak trochu surrealistického příběhu.

Night in the Woods se asi nic vytknout nedá. Patří do škatulky těch pár nových adventur, kterých bychom si měli sakra hodně vážit.

Hodnocení: 10/10