Oh…Sir! The Insult Simulator – RECENZE – Simulátor virtuálního nadávání

25. 07. 2017 Jakub Fišer
455 zhlédnutí

Herní průmysl se stále vyvíjí. Na přelomu století frčely strategie, potom je vystřídaly FPS střílečky, přičemž ke slovu se tehdy dostal i žánr simulátorů. Všichni pamatujeme na flight simulátory a Euro Truck simulátory. Jenomže simulátory v dnešní době zažívají neskutečný boom, znovu. Ovšem míra únosnosti občas přetéká, to například v případě Surgeon Simulator nebo šíleného Goat Simulator. Moc rád bych řekl, že simulátor, o kterém si dnes budeme povídat rozhodně patří k těm lepším, nebo alespoň k těm logičtějším, ale to bych lhal. Oh…Sir! The Insult Simulator je šílenost, sice ne na takové úrovni jako I am Bread nebo Goat Simulator, ale co na ně ztrácí v hratelnosti, dohání v myšlence.

Pojďme si zanadávat

Princip a vlastně i myšlenka celého „nadávacího simulátoru“ (jak jsem tuto hru pro sebe pracovně označil) je vskutku jednoduchá a jasná. Vyberete si postavu a postupně porážíte všechny soupeře, které vám hra v rámci módu singleplayer předhodí. Postav je zatím devět, na začátku jich je ale pouze 5 a vy tak musíte odemykat další. U postav bych se na chvíli zastavil, je zde totiž jeden aspekt, který se mi ze srdce líbí. Každá postava má vlastní životopis, který když si přečtete, tak zjistíte informace, které později můžete využít v souboji – slovní rozmíšce. Dám příklad: Postava Mrs. Maggie je důstojná dáma, kterou můžete ranit tím, že se opřete do jejích způsobů nebo do jejího módního vkusu. Pokud zjistíte o každé postavě něco, hra se najednou stává daleko zajímavější.

Jak funguje nadávání v praxi?

Pojďme se konečně dobrat k tomu nejdůležitějšímu – systém souboje. V přímé konfrontaci, která je pochopitelně alfou a omegou celé hry, máme proti sobě vždy dvě postavy, které se octnou v nějaké nepříjemné situaci a začnou se hádat kvůli tomu, že za ní může jeden či druhý zúčastněný. A jak samotné hádání funguje? Velmi jednoduše: na začátku kola máte s protivníkem společnou tabulku devíti slov či frází, která skládáte do vět. K tomu všemu máte ještě dvě peprné fráze připravené v záloze, a ty můžete použít jen vy. Rozmanitost a možnost poskládat všemožné patlaniny a prapodivné věty je přesně to, co tvoří hru zábavnou. Za všechny se hodí pár příkladů: „Your mother“, „you“, „your son“ nebo moje oblíbené „your sense of style“. Pozor si přitom ale musíte dávat, aby jednotlivé větné členy na sebe dobře gramaticky navazovaly, pokud totiž vytvoříte hrubku, hra vás penalizuje ztrátou tahu nebo životů.

Omezené nadávací módy

Jedna ze záležitostí, které stojí za zmínku a jsou vysoce negativní je omezenost herních módů. Co se týče singleplayeru, můžete si zvolit jeden souboj s náhodným protivníkem nebo single turnaj, kde se dají odemykat další postavičky. To je, co se týče singleplayeru, vše. Multiplayer na tom není o moc lépe, pouze vede, co se zábavy týče. Nadávat můžete online, ale hlavně i lokálně, tedy na jednom gauči, na jedné konzoli a se dvěma gamepady. V tu chvíli nabírá hra na obrátkách a chytá druhý dech. Třetí již ale nechytne.

Peprný závěr? Ale kdeže!

Čekali jste na konec nějaké silnější slovo i od nás? Není třeba, i když je zde pár aspektů, ve kterých nás hra rozhodně nepotěšila. Problém totiž nastane hned po tom, co hru dohrajete, respektive odrhajete vše, co se dá dohrát. To znamená vyhrajete všechny turnaje, získáte všechny postavy a při troše snahy i všechny trofeje (achievementy). Žádné turnaje s přáteli, žádné online turnaje, zkrátka nic. Začnete si říkat, proč je hra tolik omezená. Po chvilce vás navíc i omrzí všechny ty kdysi vtipné hlášky vašich oblíbených postav a za hrou se jednou nadobro zavřou dveře. A to je škoda!

Verdikt

Oh…Sir! The Insult Simulator je další z řady šílených simulátorů. Po chvilce ale zjistíte, že, stejně jako další šílené simulátory, i tento je zábavný. Spíše než simulátor se tak hra profiluje jako bojovka ze starých automatů a podřizuje tomu vlastně i grafický kabátek, který je v moderním podání starý. The Insult Simulator přináší dobrý nápad, v dobrém podání, které ale jakoby nebylo úplné, jako bychom měli čekat na update, který přinese nové funkce, ten ale nikdy nepřijde. Po získání všech postav vás hra jakoby nedrží a zpět vás k ní nevrátí ani bývalý vtip, ani nasazení, se kterým jste do hry vstupovali. Je ten tam a vy budete muset hledat dál; na ty chvíle zábavy naštěstí hned tak nezapomenete; i to je ale málo.

+ Dobrý nápad, dobré provedení, dobře napsané postavy, ale všemu po čase jakoby dochází šťáva

Hře tristně chybí obsah a bude mít tak problém uspět, i když konkurence není téměř žádná.

Hodnocení: 3/10