Outlast – RECENZE – Skrytá pravda z psychiatrické léčebny

• Datum vydání: 4.9.2013
  • Vývojáři: Red Barrels Games
  • Žánr: Horor

outlast 1

Hororové hry, které nevycházejí moc často, a když už nějaká taková hra vyjde, skoro se u ní nebojíte a nepolekáte, maximálně při pár momentech. V této hře je to ale naopak. Momentů, ve kterých se vůbec nebojíte je vcelku málo, a proto, ten kdo nemá pro strach uděláno, by zřejmě tuto hru neměl ani zapínat.

Vývojáři nám dokonce sdělují, že je to ta nejděsivější hra, kterou si můžete zahrát. A mají pravdu. Dalo by se říci, že je to možná i jedna z nejlepších hororových her, která kdy vyšla. Toto se vývojářům z Red Barrels opravdu povedlo. A není divu, lidé, kteří hru zkoušeli pouze jako demoverzi na různých výstavách, to nevydrželi, a pár jedinců od hry dokonce uteklo.

outlast

Ve hře hrajete za novináře, který se vydá do tehdejší psychiatrické léčebny, a bylo by zajímavé zjistit, co se zde stalo a stále děje. Aby to nebylo tak bizarní, tato léčebna se nachází na odlehlém místě. Hra je vytvořená tak, že nemůžete nikomu ublížit žádnou zbraní, nástrojem… jediné co můžete dělat, je utíkat + aby to bylo ještě strašidelnější, používáte kameru s nočním viděním. Ze začátku se tváří jako normální hra, zajímavé prostředí, kolem není ani živáčka, a proto začínáte prozkoumávat různé místnosti. Zalezete do jedné z místností, je to knihovna, a zde to začíná. Jak je u hororových her zvykem, nejsou zde vypínače, díky kterým si rozsvítíte. V knihovně začínáte nacházet různé kusy masa, uříznuté hlavy a nabodnuté lidi na kůly. Poté jak vyběhnete z této místnosti, vás chytne jeden opravdu namakaný „blázen“ a shodí vás přes zábradlí.

Dále procházíte všemi místnostmi blázince / psychiatrické léčebny, hledáte různé informace z počítačů a listin, a při tom vás neustále nahání jeden z bláznů. Po cestě za vaším „dobrodružstvím“ potkáváte další a další psychopaty, kteří vám taktéž nedají pokoj. Jedna z mála horších věcí, které se vám v této hře stanou, je ta, že vás jeden doktor, který dělá menší pokusy na lidech, chytí a chce vás rozpůlit na půlku.

outlast..

Pokud se chcete dozvědět více o hře, zkuste si jí na vlastní kůži, nebylo by vhodné vám říct všechny spoilery, co jsou ve hře. Hra stojí opravdu zato. A pokud by se vám hra líbila natolik, můžete si dokoupit DLC, které je podle mého názoru možná ještě lepší než hra sama o sobě.

Jestli jste tedy fanouškem hororových her, které vás nenechají spát, neuvažujte a instalujte. Nicméně se chystá i OUTLAST 2, o malém přiblížení ke hře se můžete dočíst na naší stránce: ZDE

+ neskutečně děsivé, díky kamery je to ještě děsivější, naprosto bez možnosti boje – pouze utíkáte, momenty, kdy si skoro „naděláte do kalhot“

– pokud hru hrajete podruhé, již víte kdy se co stane