Passpartout: The Starving Artist – RECENZE – Čmáranice jdou na odbyt!

13. 02. 2018 Nikola Štěrbová
957 zhlédnutí

Passpartout: The Starving Artist je simulátor malířského života od nezávislého studia Flamebait Games. Život francouzského malíře není jednoduchý a úkolem hráčů v této hře je postarat se o to, aby se z nicky, kterou se ve hře stane stal slavný malíř. Takový, který má dost peněz na víc než jednu bagetu měsíčně a nemusí vystavovat své obrazy vedle kontejnerů.

Datum vydání: 6. června 2017

Vývojář: Flamebait Games

Hra Passpartout začíná v tmavé garáži, kde máte v dispozici jenom stojan na plátno, několik štětců a pár barev. Před garáží stojí dva stolečky a kasa, kolem prochází lidé a vaším úkolem je zaujmout je obrazy, jež jste vytvořili. Pokud si budou kupovat obrazy vašeho malíře, jste v podstatě za vodou a můžete se těšit na postup ve hře. V opačném případě budete prodělávat. Správný a úspěšný francouzský malíř ke své tvorbě potřebuje kromě střechy nad hlavou taky bagety a víno a když na ně nemá peníze, tak se nedá nic dělat, prostě končí.

Passpartout je v podstatě ořezaná verze MS Paintu. Ačkoliv si na svých dílech můžete dát opravdu záležet a namalovat něco výjimečného, minimálně na začátku kampaně se vyplatí plácat jednu barvu před druhou a dávat takovým patlanicím poutavé názvy. Tahle „strategie“ má ještě jednu výhodu, potenciální zákazníci jsou opravdu nepříjemní. Jejich kritika tolik nebolí, když obraz, který se jim snažíte vnutit vypadá tak, jak ho opravdu popisují.

Ačkoliv zní Passpartout jednoduše, jako hra pro malé děti, není to tak úplně pravda. Hra vás nenechá prodávat prázdná plátna a stejně tak si nikdo nekoupí pár koleček na bílém podkladu. Na druhou stranu strom, kytka nebo různorodé příšerky a obličeje jdou na odbyt.

Hra má jasný cíl, vydělat dostatek peněz na nové nástroje a přestěhovat se do lepšího. Přes svou jednoduchost dokáže zabavit hráče a probudit v nich zvědavost. Nejdřív se ptáte, co když si moje obrazy nikdo nekoupí? Později se ptáte, co když si je koupí? Dostanete se do novinových článků a vaše obrazy budou viset v galerií po celém světě. Musíte u hry jenom dostatečně dlouho vydržet a pořád malovat. A doufat, že se vám bude dařit.