Porty z konzolí – ZAJÍMAVOSTI – Kde je často problém?

06. 07. 2020 Filip Starý
263 zhlédnutí

Máme několik dní před vydáním Death Stranding na PC, zrovna jsem ponořen do PC verze Red Dead Redemption 2 a myslím, že to je ideální doba k zamyšlení se nad porty konzolových her. Dlouhodobě mě totiž vrtá hlavou, proč je to ve většině případech ihned poznat. 

Je všeobecně známo, že konzole nejsou ideální platformou pro FPS hry. Ovládaní rychlých, akčních a dynamických her často naráží na konzolové ovladače. Sem tam se nějaké ty FPS konzolové pokusy objeví, ale většinou končí zapomenuty. Konzole jsou zkrátka určené na jiný styl hraní. Dominují zde příběhové hry se zjednodušenou akcí a často vám hry odpustí mnohem více chyb. Nicméně tento typ her funguje skvěle i na PC a neměl by zde být žádný problém při portování z konzolí, ale problém zde často je. 

Pokud je něco stavěno čistě na PC nebo konzoli, je následně nesmírně těžké vše předělat tak, aby nebylo nutné vytvořit úplně „novou” hru. Někdy se to trochu povede, někdy vůbec. Můžeme si připomenout Resident Evil jehož porty by se daly odstupňovat od nehratelných až po dobré. Jak to je ale v současnosti? 

Velkým problémem je často dynamika. Většina portů působí na první pohled pomaleji a do již vytvořených animací na konzole se těžko dostávají akčnější prvky. Konzolové hry jsou často více příběhové, obsahují více filmových scén a u Red Dead Redemption 2 například najdeme i přepnutí do cinematic módu, kdy není téměř nutné postavu ovládat a stačí si užívat příběhových dialogů. Dalším častým problémem je inventář, který je jenom převzat z konzolové verze – ikony jsou extrémně velké, hodně se listuje a vše ztrácí na přehlednosti. Zde je nutno zmínit třetího Zaklínače, kde je krásně vidět, že se nad inventářem vývojáři od začátku zamýšleli tak, aby byl ideální pro PC i konzolovou verzi hry. 

Tou snadnější částí je míření a interakce postavy s okolím. To se ve většině případech povede a ovládání myší je skoro vždy lepší. Říkám skoro, protože si můžeme zase připomenout Resident Evil – když se nechá na PC princip kamery z konzolové verze, tak ani myš nepomůže. 

Na porty her se zase brzy zaměříme a to v kontextu s očekávanou hrou Death Stranding. 



Elektronický časopis GAMING

E-časopis GAMING

Přidejte se k nám!

  • Partneři webu

    Grunex - PC hry, turnaje v PC hrách, internetová televize, hry zdarma

    Rewiz.eu Projekt na rozvoj a podporu elektronického športu

    Veterans - CZ/SK gaming community

    Akreditované IT kurzy a školenia

    AndreewCZ

    Copyright © 2015–2020 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0