Remember Me – RECENZE – Minulost v budoucnosti
- Vývojáři: Dontnod Entertainment
- Datum vydání: červen 2013
- Žánr: akční – stealth adventura, Sci-fi
Vývojáři z Dontnod Entertainment nám touto hrou zřejmě chtějí popsat a také ukázat ponurost doby, která hrozí v budoucnu. Hra se odehrává v ne zase tak daleké budoucnosti, jak si možná budete myslet. Hra je zakomponovaná do ¾ 21. století, a to přesněji do roku 2084. Pokud by se tedy dělo něco podobného v reálném světě, to se říci nedá. Hra je vcelku pěkně vytvořená, tak si ji jdeme tedy více přiblížit.
Hlavní hrdinka v této sci-fi akční adventuře, je NILIN. Tato postava je z počátku vězněna velkou korporací Memorize, v nápravném zařízení Bastilla. Zde zjišťujeme, že hra je sice z budoucnosti, ale vývojáři zde míchají jak budoucnost, tak také přítomnost a minulost. Tímto se vývojáři podle mého názoru dost předvedli, a také hodně riskovali, protože nevěděli, jak na to budou hráči a hráčky vůbec reagovat. V Bastille je NILIN „odsouzena“ k vymazání paměti. Toto se ale neděje pouze u této postavy, ale v podstatě s celou civilizací. Abych to lépe přirovnal, tak to funguje podobně jako uchovávání dat v této době. To co uložíte kdekoli na internet, už nikdy nevymažete, a na toto chtějí upozornit tvůrci. Protože pokud si nebudete uchovávat své prožitky, tajemství a další věci, nic ve vás nezbude a všichni si vás můžou kdekoli vyhledat. Proto se v městě Neo-Paříž = nová Paříž vymazává paměť lidem, ale v databázi by paměť zůstala.
Jakmile je Nilin na řadě k vymazání paměti, kontaktuje jí Edge, který jí pomůže dostat se z vězení. Edge je jeden z hlavních lidí u vzbouřenců, kteří bojují proti celému celku Memorize. Poté se postupně probojováváte různými lokacemi a získáváte potřebná data k zničení Memorize, a navrátit lidem zpátky jejich paměť. Ve hře zjišťujete velmi zajímavé poznatky, které pohnou s vaším tělem a možná také myslí, ale spoilery nechci vyzrazovat, nechte se překvapit sami.
Pokud si vezmeme do rukou styl boje, tak doopravdy nevím co říci. Pokud si styl bojování nebudete užívat hned od začátku, zřejmě ho nepochopíte ani na konci hry a bude vás to neskutečně mrzet. Styl boje je vcelku dost zvláštní, máte zde velké množství komb, ale někdy ani nestihnete zaregistrovat daný hmat a kombo se nepovede. Styl boje proti bossům se mi zdá, jako by to bylo pouze zkopírováno z jiných her, kvůli tomu hra ztratila takový ten „šmrnc“, který měla hned od začátku. Dalším mínusem je pohled kamer při lezení po všelijakých stěnách. Někdy v podstatě ani nevíte, kde lezete, nebo skáčete. Ale abych nezůstal pouze u záporů, tak jeden z největších kladů ve hře, které se ve hrách už moc nevidí je styl života lidí v okolí. Řekl bych, že je to takový background, protože vás tam hra prostě nepustí. Mám na mysli život lidí, kteří uklízí, dávají vychladit čaj za okno, pracují, prostě jako v reálném světě. Tímto si u mne udělalo Remember Me velký obdiv. A pokud jsou lidé zrovna mimo domov, s domácími prácemi jim pomáhají roboti.
+ Spojení minulosti, budoucnosti a přítomnosti, grafika, „background“
– Styl boje, občasná hratelnost, ke konci ztrácí potenciál udělat něco nového
Hodnocení: 6,5/10