Remember Me – RECENZE – Minulost v budoucnosti

  • Vývojáři: Dontnod Entertainment
  • Datum vydání: červen 2013
  • Žánr: akční – stealth adventura, Sci-fi

Remember-Me-PC

Vývojáři z Dontnod Entertainment nám touto hrou zřejmě chtějí popsat a také ukázat ponurost doby, která hrozí v budoucnu. Hra se odehrává v ne zase tak daleké budoucnosti, jak si možná budete myslet. Hra je zakomponovaná do ¾ 21. století, a to přesněji do roku 2084. Pokud by se tedy dělo něco podobného v reálném světě, to se říci nedá. Hra je vcelku pěkně vytvořená, tak si ji jdeme tedy více přiblížit.

Hlavní hrdinka v této sci-fi akční adventuře, je NILIN. Tato postava je z počátku vězněna velkou korporací Memorize, v nápravném zařízení Bastilla. Zde zjišťujeme, že hra je sice z budoucnosti, ale vývojáři zde míchají jak budoucnost, tak také přítomnost a minulost. Tímto se vývojáři podle mého názoru dost předvedli, a také hodně riskovali, protože nevěděli, jak na to budou hráči a hráčky vůbec reagovat. V Bastille je NILIN „odsouzena“ k vymazání paměti. Toto se ale neděje pouze u této postavy, ale v podstatě s celou civilizací. Abych to lépe přirovnal, tak to funguje podobně jako uchovávání dat v této době. To co uložíte kdekoli na internet, už nikdy nevymažete, a na toto chtějí upozornit tvůrci. Protože pokud si nebudete uchovávat své prožitky, tajemství a další věci, nic ve vás nezbude a všichni si vás můžou kdekoli vyhledat. Proto se v městě Neo-Paříž = nová Paříž vymazává paměť lidem, ale v databázi by paměť zůstala.

remember med

Jakmile je Nilin na řadě k vymazání paměti, kontaktuje jí Edge, který jí pomůže dostat se z vězení. Edge je jeden z hlavních lidí u vzbouřenců, kteří bojují proti celému celku Memorize. Poté se postupně probojováváte různými lokacemi a získáváte potřebná data k zničení Memorize, a navrátit lidem zpátky jejich paměť. Ve hře zjišťujete velmi zajímavé poznatky, které pohnou s vaším tělem a možná také myslí, ale spoilery nechci vyzrazovat, nechte se překvapit sami.

remember_me_combat

Pokud si vezmeme do rukou styl boje, tak doopravdy nevím co říci. Pokud si styl bojování nebudete užívat hned od začátku, zřejmě ho nepochopíte ani na konci hry a bude vás to neskutečně mrzet. Styl boje je vcelku dost zvláštní, máte zde velké množství komb, ale někdy ani nestihnete zaregistrovat daný hmat a kombo se nepovede. Styl boje proti bossům se mi zdá, jako by to bylo pouze zkopírováno z jiných her, kvůli tomu hra ztratila takový ten „šmrnc“, který měla hned od začátku. Dalším mínusem je pohled kamer při lezení po všelijakých stěnách. Někdy v podstatě ani nevíte, kde lezete, nebo skáčete. Ale abych nezůstal pouze u záporů, tak jeden z největších kladů ve hře, které se ve hrách už moc nevidí je styl života lidí v okolí. Řekl bych, že je to takový background, protože vás tam hra prostě nepustí. Mám na mysli život lidí, kteří uklízí, dávají vychladit čaj za okno, pracují, prostě jako v reálném světě. Tímto si u mne udělalo Remember Me velký obdiv. A pokud jsou lidé zrovna mimo domov, s domácími prácemi jim pomáhají roboti.

+ Spojení minulosti, budoucnosti a přítomnosti, grafika, „background“

– Styl boje, občasná hratelnost, ke konci ztrácí potenciál udělat něco nového

Hodnocení: 6,5/10

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *