Ryse: Son of Rome – RECENZE – Krásné navenek, prázdné uvnitř

23. 09. 2017 Nikola Štěrbová
643 zhlédnutí

Ryse je naprosto průměrná akční hra, která jen tak neomrzí. Hra původně vyšla exkluzivně na Xbox One a později, snad kvůli finančním problémům tvůrců z CryTeku, vyšla i na PC. Samozřejmě se podíváme na PC verzi, která má lepší grafiku, víc FPS a snad i něco navíc.

Datum vydání: 10. říjen 2014

Vývojáři: Crytek

Platformy: Microsoft Windows, Xbox One

Příběh není ničím výjimečný. Hlavní protagonista Marius Titus přijde o celou svou rodinu během útoku barbarů. Co si v takové chvíli počít? Rozzuřený Titus se rozhodne pomstít. Je to ta nejklasičtější zápletka vůbec a vzhledem k tomu, že hráč si zavražděnou rodinu ani pořádně nestihne prohlédnout, nemá moc důvodů k pomstě. Bohužel herní čas je necelých šest hodin a tak asi tvůrci neměli potřebu příběh nějak rozvíjet.

Vůbec vžít se do hlavní postavy příběhu, je skoro nadlidský výkon.  Atmosféru starověkého Říma dokreslují historické postavy jako například Nero. Tyhle „vedlejší“ postavy mají mnohdy zajímavější dialogy a trochu si přejete hrát za ně. Kromě hezkých textur a graficky opravdu skvěle zpracované různé části Říma. Tady je bohužel hlavní problém hry. Jako každé nové Call of Duty, zabaví na pár hodin a nebudete si vůbec na nic stěžovat, ale po dohrání si vystavíte sběratelku na poličku a už se k ní nevrátíte.

Ovládání hry je naprosto intuitivní. Chytíte myšítko do ruky, mačkáte klávesy WASD a občas přidáte nějakou z okolních kláves. Většina hry je nascriptovaná a tak se nemusíte bát, že se ztratíte. Zbytek už je jenom o krvavém řezání nepřátel. S tím si autoři hodně vyhráli. Kromě sekání a bodání jsou tady i komba a nakonec doražení nepřítele. Na každý typ protivníka funguje trochu jiná kombinace seků, ale rychle se naučíte co a jak. Jsou tady desítky způsobů jak zmrzačit barbary. Každá povedená amputace se zpomalí a hráč si může prohlédnout, jak useknutá končetina padá na zem.

Podle mě, se na hře dají chválit jenom prvky, které nemají s hraním nic společného. Nádherné cutsceny vykreslují Řím v době jeho největší slávy a na to se vždycky dobře dívá. Soundtrack je zážitek sám o sobě. Epická hudba na pozadí a antické město vykreslené do nejmenších detailů přes celý monitor, komu by nepřeběhnul mráz po zádech, když se na to podívá? Bohužel, to je všechno co hra nabízí. Ve hře je spousta bugů a glitchů a občas jsem se ptala sama sebe, jestli hraju betu nebo release verzi. Příběh je dost jednoduchý a hra tím ztrácí veškerý potenciál, který měla. Za necelých 20€ dostanete skvělou akci. Ale musím si položit jednoduchou otázku: Proč dělat hardwarově náročnou hru, která vypadá absolutně úžasně a dát jí podprůměrný příběh?