State of Decay – RECENZE – Jak se zachováte vy?

14. 12. 2015 Vojtěch Pastuszek
1 559 zhlédnutí
  • Datum vydání: 5.5.2013
  • Žánr: Akční, survival z 3. osoby
  • Tvůrci: Undead Labs

Opět a stále se budeme bavit o „zombících“, kteří terorizují svět a lidstvu není jak pomoci. Naštěstí jste zde ale vy – popřípadě váš charakter, za který hrajete. Jste jeden z mála, který chce něco proti tomu udělat. V této hře si vyzkoušíte vaše chování, reagování a další faktory, které by mohli vzniknout při reálné zombie apokalypse, tím pádem se můžete trošičku seznámit s tím, jak byste se zachovali v různých situacích.

state-of-decay-schaden

Začalo to z ničeho nic. Jednoho dne, jste se probrali a zombie byli všude. Pokud chcete přežít, musíte mít kolem sebe alespoň malou partu lidí, kteří vám budou pomáhat a stát při vás. Tyto lidi si získáte za přátele tak, že je jednoduše zachráníte před zohavenými a shnilými zombie. Další způsob je, že uslyšíte zvuk ve vysílačce. Hlas vám poví, že se ukrývají ve Spencers Mill, městečko nedaleko od vašeho místa. Tam potkáváte další lidi a zázemí.

state of dec.

Postupně ve hře sbíráte různé předměty, plníte úkoly, ve kterých hledáte léky, občas někoho zachráníte, vyléčíte a mnoho dalšího. Můžete být ten, komu je vše jedno, a dělat všude hluk, tím nalákáte hordy zombíků kolem vás, a vy je poté musíte zabít. Další způsob je ten, že se budete pohybovat potichu a jednou za čas nějakého toho zombíka rozsekáte, nebo přejedete obrněným transportérem. Například při běhu, boji, střílení atd., se vaše postava postupně vylepšuje. Nemusíte ale hrát jen za jednu postavu, kdykoli v úkrytu si můžete měnit postavy a hrát s různými zbraněmi.

Při hledání surovin pro vaši komunitu občas narazíte na člověka, který je sám, a přiberete jej k vám. Toto ale vyústí k tomu, že je vás moc a musíte se stěhovat. Občas se ale taky stane, že vám někdo z vaší skupiny umře, ale to už je jen kvůli vývojářům, nijak je nemůžete zachránit – tak to ale není vždy.

State-of-Decay-Weapons-and-Tactics-gameplay

Velmi důležitá a vcelku zásadní věc v této hře je ta, že to co uděláte, koho necháte umřít, koho zachráníte, jak se rozhodnete a další věci jsou jen a jen na vás. Neustále se ve hře s někým hádáte, nebo jste na někoho až moc hodní? – tyto postavy si to zapamatují a budou se k vám podle toho i v průběhu hry chovat. Rozhodnete se špatně? Bohužel byla to vaše volba a vy s tím musíte „žít – hrát“. To je ale na tom to „krásné“.

+ otevřený svět, volnost, prostředí, vlastní rozhodování

– občasné nedostatky, bugy, umělá inteligence v některých chvílích dost vázne

Hodnocení: 8/10