Subnautica – RECENZE – Pořádně si zaplavat – 2/2

Zejména v pozdější části hry bude vašim dalším nepřítelem energie. Ta je potřeba na vše. Aby vás ponorka dokázala zásobit kyslíkem, musíte jí mít nabitou. Crafting potřebuje energii. Všechny přístroje a nástroje jsou závislé na zdroji energie. Možností je ale spousta. Můžete zvolit eco-friendly cestu solárních panelů a nebo si rovnou postavit jaderný reaktor. Hra vás postupně ke všemu vede a ukazuje různé směry. V závislosti na tom, do jaké hloubky se již můžete potopit a jaké máte nástroje, tak postupně objevujete nové blueprinty a odemykají se vám další přístroje a vylepšení.

Třetí silnou stránkou Subnatici je její unikátnost. Většina počítačových her je vytvořena v prostředí, které důvěrně známe – pevná zem. Subnatica ale odkrývá svět ohromného množství tajemství a každý někdy toužil po tom dozvědět se, co se skrývá na dně oceánů. A to ve většině případech nevíme ani dnes. A na to právě Subnautica sází. Již v 500 metrech hloubky jsem měl pocit, že je až nemožné co všechno vývojáři vymysleli. Pak jsem se dozvěděl, že se můžete ponořit až do 8000 metrů.

Co je tedy cílem hry? Tím klíčovým bude dostat se z planety, ale jednoduché to nebude. Jak hráč záhy zjistí, i externí pokusy o záchranu od ostatních nebudou úspěšné. Planeta skrývá mnoho tajemství. Má Subnatica nějaké mínusy? Komplikovanost herního prostředí způsobuje, že i po dvou letech od vydání se sem tam objeví nějaký bug. Nicméně ihned ho lze přes hru ohlásit. Další nevýhodou je soundtrack, ale to je problémem u všech survival her. Po chvíli začne být prostě extrémně stereotypní a hráč se v kolonce “music” v menu bude postupně posouvat směrem k 0%. Ve výsledku jsme ale pořád jen na okraji a nezmínili jsme se tu o systému craftingu, nebezpečné flóře a fauně, což jen dokazuje jak komplexní a jedinečná subnautica opravdu je.

Jeden myslel na “Subnautica – RECENZE – Pořádně si zaplavat – 2/2