The Dark Eye: Demonicon – RECENZE – RPG z předešlých let

07. 04. 2017 Vojtěch Pastuszek
1 212 zhlédnutí
  • Datum vydání: 25. října 2016
  • Vývojáři: Silver Style Entertainment, Noumena Studios
  • Platformy: PC, Xbox 360, PS 3
  • Žánr: RPG

Často a ne zrovna nadarmo se říká, neber si do pusy velké sousto. Možná si řeknete, co to má vlastně s hrou samotnou společného, ale přesvědčím vás o tom, že to s tím opravdu souvisí. The Dark Eye: Demonicon je RPG, jedno z mnoha RPG, které svým příběhem, grafikou a celkově zasazením mezi ostatní hry, stojí za zmínku. Na to, že je to vůbec první hra od vývojářů, tak klobouk dolů. Jenže… jsou zde věci, které hru opravdu zničily.

Klasické RPG, kde vše je postaveno na hrdinských činech vás a vašeho hrdiny. Bez vás by svět nebyl takový, jaký je. Němečtí vývojáři totiž vytvořili středověké město, kde svými dobovými oblečky, které nosí obyvatelé Warunku, dělají tu správnou atmosféru, i když nečekejte žádnou nejlepší grafiku. Pokud se ptáte na herní dobu, tak ta je na RPG, dle mého názoru, v průměru. Jedná se o zhruba 12 hodin, ve kterých se sice zabavíte, ale ke konci se zřejmě budete nudit, a to pouze díky vašemu rozdělení schopností. S tím ale nic uděláte. O tomto se rozepíšu níže. Jedna věc, co mne zarazila, a co mi při RPG hrách opravdu chybí, je otevřený svět. Ten zde totiž chybí. To se ale zase více odvíjí v ději, protože, když bloudíte po světě, příběhová část vázne, takže toto není ani klad ani zápor. Dá se prostě říci, že hra není dokončená, protože by se dalo tolik věcí zlepšit, za docela krátkou dobu.

Nyní zápory hry, kterými ale nechci nijak odradit budoucí kupce a hráče, protože hratelně je hra vynikající, v porovnání s cenou. Hlavní zápor, který ale nemusíte využívat, je s vylepšováním kouzla, které vám přidá rychlost útoku, pohybu a obrovskou obranu. Na maximálním levelu vám protivníci neudělí žádný dmg a spell nemá žádný čas na obnovu, tudíž ho můžete používat neustále – vykouzlíte ho z many, která se vám obnovuje při zásahu do nepřátel. Další mínus je v rozhodování. Občas se totiž nemůžete rozhodnout správně, aby nikdo neumřel (myslím tím ty zlé). Buď zabijete jednoho, ale ostatní umřou, nebo ho pustíte, okolní lidi zachráníte, jenže on je poté bude dále masakrovat… Malinko nechápu. A jako poslední je soubojová část, o které jsem psal, že by se díky ní celá hra zlepšila. Souboje s bossy nejsou nijak výjimečné, obzvláště na začátku hry, protože bosse stačí omráčit a je nehybný na pěkných pár sekund a vy si do něj mlčky mlátíte, hlava nehlava. To jsou ale takové maličkosti, nenechte se odradit

Hodnocení: 7/10