The Occupation – RECENZE – Mít skvělý nápad nestačí!

The Occupation je detektivka z Anglie, ve které se jako správný investigativní novinář snažíte vyřešit bombový atentát. Samotný koncept hry zní jako něco, u čeho si většina z nás řekne, tohle bych si zahrál. To, že si zase tak moc nezahrajete bohužel zjistíte, až si hru koupíte a nainstalujete i se všemi bugy. Něco na The Occupation stejně je a hru nebudete chtít vypnout, i když úplně nefunguje.

• Datum vydání: 5. března 2019
  • Vývojář: White Paper Games
  • Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One

Výbuch bomby narušil klidný život v Anglii a jediné, co může novinář Harvey Miller udělat je vydat se na místo neštěstí a vyčmuchat pravdu. Příběh hry se odehrává v 80. letech, ale ne v těch našich. Hra je zasazena do alternativní minulosti a všechno co se tam děje je smyšlené, i když osudy hlavních postav dokážou chytit za srdce.

The Occupation je rozděleno na čtyři hodinové segmenty v reálném čase. Harvey má na ruce hodinky a kdykoliv potřebujete můžete si zkontrolovat, kolik času ještě máte. V každém hodinovém „levelu“ musíte sbírat důkazy, hledat nové stopy a skládat si dílky informací do jednoho obrazu. Nebo nemusíte dělat vůbec nic a můžete celou hru jenom bloudit herním světem, hře je to celkem jedno a co si sami nenajdete, to vám nedá.

Řekli byste si, že všechny bugy, které vás ve hře zdržují vlastně pomáhají gameplayi. Protože vám běží čas a vy potřebujete někam postupovat ne stát na místě. Mírný stres rychle přeroste ve frustraci a každé zdržení, načítání AIčka nebo prohlídka batohu, která trvá mnohem déle, než by měla, je prostě otravné.

The Occupation je hodně ambiciózní hra, možná až moc, a to je její největší problém. Co se týká samotného světa, je až neuvěřitelné, kolik věcí tam můžete dělat. V podstatě si můžete všechno osahat a vyzkoušet, občas díky tomu i náhodou najdete stopu. Právě proto je taková škoda, že i po několika patchích hra nefunguje tak, jak by měla. Omezený čas na každou kapitolu je skvělý nápad a fakt, že postupujete tak, jak vás to zrovna napadne a nemusíte jít jednou vyšlapanou cestu je super, ale jedinou podmínkou ke skvělému zážitku je funkčnost.

Hru můžu rozhodně doporučit, pokud máte rádi tajemnou atmosféru a nevyřešené záhady, bude vás bavit. Je jenom potřeba počítat s tím, že než ji vývojáři dostanou do hratelného stavu, zabere to pěkných pár týdnů. Do té doby můžu říct jenom to, že hra funguje teoreticky, ale boty si taky nekupujete, abyste se na ně koukali, chcete v nich chodit.