The Technomancer – RECENZE – Novější RPG

23. 09. 2016 Vojtěch Pastuszek
1 337 zhlédnutí
  • Vývojář: Spiders
  • Datum vydání: 28. června 2016
  • Platformy: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
  • Žánr: Single – player, akční, RPG, Sci-fi

Co tak ve své blízkosti slýchávám, tak mnoha lidem chybí dobré RPG hry. Nové RPG hry. Proto jsem se rozhodl udělat tuto recenzi na Technomancera. Jak si vlastně vede hra, která je vsazena do budoucnosti, na planetu Mars?

technoo

Tento výtvor je pokračování hry Mars: War Logs. A vidět to rozhodně jde. War Logs jsem sice nehrál, ale po pár minutách dívání se na videa z gameplaye jsem zjistil, že Technomancer je spíše hra, která dostala jen malé vylepšení, než aby to byl nový výtvor sám o sobě. Absolutně se neliší ve stylu boje, v rozvržení schopností a dovedností.

Při instalaci jsem se nemohl dočkat, jak naskočí 100% a budu moci hrát. Zhruba po hodině mne to ale opominulo. Ve hrách nejsem žádný nováček, to rozhodně ne, tudíž bych očekával, že když si vyberu 3. obtížnost ze 4, tak alespoň se dostanu do poloviny hry. To se ale nestalo. Po nácviku, nebo spíše ukázce všech stylů boje, jsem se vydal ven z budovy. Na vás se vyvalí 4 odpůrci režimu a vy máte sakra co dělat, abyste vůbec přežili. Z toho důvodu jsem hru hrál znovu od začátku na 2. obtížnosti. Zde jsem se dostal k prvnímu bossovi a cítil jsem v kostech, že toto mne bavit nebude. Nicméně jsem se odhodlal dát hru na nejlehčí obtížnost, abych dal hře ještě šanci. A dobře jsem udělal. Hrálo se o mnohokrát lépe. Určitě bych ji dokázal hrát i na těžší obtížnosti, ale jsou zde důvody, které by mne opravdu dokázaly vytočit a vytáčí mne i teď.

Nevadil mi styl boje, nevadilo mi, že jsem umíral, to k pravému RPG patří. Vadí mi ale tato věc. Je jich rozhodně více, ale ty se dají přehlednout. Uvedu vás do děje: máte úkol dostat se z jednoho města do druhého pomocí podzemních tunelů. Zde těžce zabíjíte monstra. Ocitáte se před budovou uprostřed města. Před dveřmi stojí čtyřčlenná ochranka. Vám nezbývá nic jiného, než že ji zabijete. To je stále v pořádku. Po zabití ochranky se chcete dostat dovnitř, jenže hra má zde bug, ve kterém na sebe nalákáte ochranku, která stojí za dveřmi, tudíž musíte ochranku zabít přes stěnu. Poté dveře otevřete a zde sedí velký boss, který ovládá pár čtvrtí. Vy, i když máte za sebou svou ozbrojenou ochranku, si na něj nemůžete nic dovolit. Nabídne vám něco, vy to musíte vzít, i když to není nijak výhodné. Nikoho nezajímá, že byste ho mohli zabít. To je ale mentalita postav, dá se to chápat. Poté odejdete za budovu, kde si musíte promluvit s postavou. Po zjištění informací se za bossem musíte vrátit zpátky. Problém ale je, že ochranka venku i uvnitř tam znovu stojí. Toto se stane třeba 7x za sebou, a už vás to unavuje. Nedokážu si představit, že bych toto musel podstupovat s těžší obtížností.

technooo

Menší problémy: Ve hře musíte zjišťovat informace od lidí. Buď máte procentuální šanci něco zjistit, nebo zaplatíte poplatek. Šanci na úspěšnost si můžete vylepšovat co 3 levely vaší postavy, které není moc lehké získat. To ale nevadí, protože peněz máte tolik, že vše vyřešíte penězmi. Tady tvůrci absolutně nepřemýšleli…

S občasnými bugy ve hře musíte počítat, to je bohužel samozřejmost, ale občas se vám zasekne váš pomocník, a nezbývá nic jiného, než jít sám, nebo misi opakovat.

Konec s kritikou. Moc se mi líbí styl rozvržení kouzel. Vybíráte si pouze taková, která vám nejvíce vyhovují. Ke kouzlům si také vybíráte 4 různá povolání, která se dělí podle užívání zbraní. Meč s pistolí, sekera se štítem, technomancer (magie) a útok s holí. Pod-kouzel je zde opravdu hodně, ale stíhat je všechny použít ani nestihnete.  Možnost mluvit s každou osobou, na každém kroku nacházet obchodníky, to je opravdu dobře provedeno. Nemůžu zazlívat také grafiku. Ta je i na nejhorším rozlišení krásná. Zajímavý je i styl boje. To, že hrajete na nejjednodušší obtížnost neznamená, že se nemusíte krýt, nebo uhýbat. Máte také možnost si vylepšovat váš equip a měnit věci na vašich pomocnících.

The Technomancer není špatná hra, to opravdu ne, jen mne mrzí, že se protivníci neustále objevují znovu. Jinak nemám, co bych mohl vytknout.

Hodnocení: 8/10

Plnou verzi hry pro redakci daroval herní portál Grunex.com