Trailmakers – RECENZE – Najdi a postav!

Trailmakers je sandboxová indie záležitost z dílny Dánského studia Flashbulb. Na pohled se může zdát, že Trailmakers je hra pro mladší hráče, ale jak už to tak bývá, opak je pravdou. Nejen že si hráči musí stavět vlastní vozítka z kostiček, které mají k dispozici, ale můžou hru hrát s přáteli, což přináší nové výzvy a dělá ji to mnohem zajímavější.

Datum vydání: 30. ledna 2018

Vývojář: Flashbulb

Platformy: Microsoft Windows

Cílem hry je dostat se z bodu A do bodu B. Na takovou cestu potřebuje vaše postavička nějaký dopravní prostředek, a protože jste na opuštěné planetě a nemůže si nakoupit věci, které budete potřebovat, musíte se vydat na průzkum. Jakmile posbíráte dostatek kostek a ostatního harampádí na vozítko, můžete začít stavět.

Trailmakers se dá hrát ve dvou modech Creative a Expedition. První z nich (Creative), je herní mod bez omezení. Hráč má k dispozici všechny kostky ve hře a nemusí nic hledat. Není omezený ani počet bloků, které hráč může na své vozítko použít a stejně tak není omezený počet motorů na jedno vozítko. Nevýhodou tohoto modu je, že nepředstavuje téměř žádnou výzvu a pokud nechcete testovat nějaké vlastní prototypy, bude vás asi víc bavit druhý mod.

Již zmiňovaným druhým modem je Expedition Mode. V tomto herním modu jezdíte od checkpointu k checkpointu a mezitím sbíráte všechno co by se mohlo hodit. Co nenajdete na mapě prostě nemáte a abyste mohli postoupit dál, budete se občas muset někam vrátit. Ale máte před sebou jasný cíl a celkem jasnou představu o tom, čeho musíte dosáhnout resp. co všechno musíte najít. Expedition Mode mi přišel zábavnější, protože se opravdu musíte snažit a stavět s kostkami, které jste si našli.

Trailmakers má tu správnou atmosféru, sice víte, že jste na opuštěné planetě a měli byste se co nejrychleji dostat pryč, ala hra na vás netlačí a můžete si vychutnávat písčité duny a jezírka plná vody. Grafické zpracování je přesně takové, jaké byste u sandboxu čekali, pěkně plné barev. Ve hře je několik desítek součástek, ze kterých se dá postavit spousta věcí, ale vzhledem k tomu, že je Trailmakers momentálně v Early Accessu, dá se čekat, že budou přibývat další.

Pokud hledáte nějaký sandbox, který by vás zabavil předtím, než vyjdou dlouho očekávané tituly jako Far Cry 5 nebo Agony, Trailmakers vás určitě na nějakou dobu zabaví. Všechno funguje, jak má, hra nepadá a nabízí možnost si zazávodit i zapřemýšlet. Jestliže máte podobně smýšlející kumpány, určitě si projděte hru v coopu. Otázkou je, co nám přinesou další patche a release verze hry.