UNTIL DAWN – Recenze – Zvládnete přežít do svítání?

03. 11. 2015 Samuel Pacek
1 173 zhlédnutí
  • Vývojáři: Supermassive Games
  • Datum vydání: 26.8.2015
  • Žánr: interaktivní horor

Na poli interaktivních filmoher jsme měli možnost se setkat s detektivkou, dramatem nebo sci-fi, ale rozhodně ne s hororem, proto chlapci ze Supermassive Games přišli s tímto žánrem právě teď. Původně hra měla vyjít i na PlayStation 3 s podporou Move, ale v srpnu 2014 bylo rozhodnuto, že bude uvedena jako PlayStation 4 exkluzivita.

gqroe6q7rlw4fa7rpnac

Samotný příběh se odehrává v průběhu jedné noci, 2. února 2014, kdy se 7 kamarádů vydá o zimních prázdninách na chatu v Blackwood Pines.  Návrat do Blackwood Pines je částečně i symbolický, protože zde vzpomínají na záhadné zmizení dvou kamarádek, jež byly v minulém roce prohlášeny za mrtvé. Nejenže vzpomínají, ale také se snaží záhadu vyřešit a nalézt zmizelé dívky. Do vyšetřovaní zasahuje záhadný muž, který napadá jednotlivé skupinky kamarádů a zabraňuje jim cokoliv vykonat, tím zařídí jejich rozdělení a hra na život a na smrt může začít.

Hráči, kteří očekávají titul nabízející desítky hodin zábavy, budou zklamáni, herní délka se pohybuje mezi 5 až 6 hodinami. Původní napětí se ke konci příběhu vytrácí a tak se může stát, že vás hra začne nudit. Mnohé může odradit i příběh, jenž je trochu podobný filmu Chata v horách a v neposlední řadě i hratelnost, který připomíná Heavy Rain nebo Beyond: Two Souls.

Screenshot-UntilDawn-8

Vývojáři se snažili Until Dawn odlišit od ostatních filmoher obsahem, kdy hráč není schopen odhalit celý příběh napoprvé a je tak nucen hrát hru opakovaně. Nejzajímavějším prvkem hry je „Butterfly Effect“ (Motýlí efekt), který na základě hráčovi volby tvoří nepředvídatelné důsledky. Např. nalezení zbraně v dřívějších kapitolách, dovolí herním postavám v určitý okamžik sebrat onu zbraň a zabránit tak honičce či smrti. V průběhu hry je hráč postaven různým etickým a morálním dilematům, kdy musí obětovat jednu z postav.  Samotný motýlí efekt stojí na pomyslné hranici mezi dobrem a zlem, kdy máme možnost nechat všechny postavy naživu či  je poslat do věčných lovišť, proto je jednoduché si odvodit, že hra mnoho různých scénářů a cest, stejně tak jako zakončení.

113239

Supermassive Games předvedli, jak má vypadat důstojná hororová filmohra. Until Dawn nelze srovnávat s Heavy Rainem či Beyondem, ale svým zněním mezi tituly příjemně zapadne. Škoda, že počáteční napětí v průběhu opadá a jste nuceni hru vypnout či v cuku letu dohrát. Za mně příjemná herní podívaná, která rozhodně má co říct, ale rozhodovat se znovu, zda-li mám nebo nemám zainvestovat 1600 Kč, volil bych býval tu druhou variantu.

+ ovládání, smrtelnost postav, motivace k opětovnému hraní, volby a nezamýšlené následky

– časem lineárním, úbytek napětí, předvídatelnost

Hodnocení: 7/10 

Hra je dostupná pouze na PlayStation 4.



Elektronický časopis GAMING

E-časopis GAMING

Přidejte se k nám!

  • Partneři webu

    Grunex - PC hry, turnaje v PC hrách, internetová televize, hry zdarma

    Rewiz.eu Projekt na rozvoj a podporu elektronického športu

    Veterans - CZ/SK gaming community

    Akreditované IT kurzy a školenia

    AndreewCZ

    Copyright © 2015–2019 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0